Pregled bibliografske jedinice broj: 592980
Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama
Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 2; 96-108 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 592980 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama
(Role of Empathy in Socialization of Children with Disabilities in the Classroom)
Autori
Špelić, Aldo ; Zuliani, Đeni
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 47
(2011), 2;
96-108
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovna integracija; učenici s teškoćama; empatija; sociometrijski status
(educational integration; students with disabilities; empathy; sociometric status)
Sažetak
Potaknuti istraživanjima o pozitivnim posljedicama uključivanja djece s teškoćama u redovnu razrednu nastavu za ostale učenike tipičnog razvoja u ovom smo istraživanju ispitali 1) postoji li razlika u empatiji učenika koji su pohađali nastavu u istom razrednom odjeljenju s učenicima s teškoćama tijekom tri ili četiri godine i onih učenika koji nisu imali takvo iskustvo ; 2) kolika je prihvaćenost/neprihvaćenost učenika s teškoćama u njihovim razrednim sredinama i postoji li razlika u empatiji učenika tipičnog razvoja s obzirom na prihvaćanje/neprihvaćanje učenika s teškoćama ; te 3) razlikuju li se učenici tipičnog razvoja, odabrani od strane učenika s teškoćama, u empatijskim karakteristikama. Istraživanje se provodilo u jednom III i dva IV razreda osnovne škole (N=41) u kojima su bili uključeni učenici s teškoćama i u jednom III i dva IV razreda (N=42) u kojima nisu bili uključeni učenici s teškoćama. Rezultati, dobiveni na našem uzorku, pokazuju da (1) učenici u čijim su razredima bili uključeni učenici s teškoćama imaju značajno nižu razinu empatije u odnosu na učenike koji nisu imali takvo iskustvo, zatim (2) da učenici s teškoćama u njihovim razredima predstavljaju ‘zvijezde odbijanja’ i da učenici koji ne prihvaćaju učenike s teškoćama pokazuju značajno nižu razinu empatije u odnosu na ostale, te (3) pokazuju li učenici, koje su učenici s teškoćama odabrali, značajno nižu razinu empatije u odnosu na ostale. Ovi rezultati, koji ukazuju da je uključivanje učenika s teškoćama u redovne razredne sredine sa sobom donijelo specifične probleme u socijalizaciji kao i u razvoju empatije kod tipičnih učenika i jednako tako učenika s teškoćama, obrazloženi su nedostatkom prethodne pripreme i obrazovanja obju skupina učenika, koji bi omogućili pozitivan ishod obrazovne integracije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- PsychINFO
- SCOPUS
- ERIH
- Studies on Women and Gender Abstracts
- Gesis SocioGuide