Pregled bibliografske jedinice broj: 592951
Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama
Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama // Monografija. Međunarodni znanstveni skup. Škola po mjeri / Kadum, Vladimir (ur.).
Pula : Medulin: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2009. str. 175-195 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 592951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalizacija učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama
(Socialization of pupils with special needs in class environments)
Autori
Špelić, Aldo ; Zuliani, Đeni ; Krizmanić Morena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Monografija. Međunarodni znanstveni skup. Škola po mjeri
/ Kadum, Vladimir - Pula : Medulin : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2009, 175-195
ISBN
978-953-7498-24-5
Skup
Međunarodni znanstveni skup Deseti dani Mate Demarina "Škola po mjeri"
Mjesto i datum
Medulin, Hrvatska; Pula, Hrvatska, 24.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca s posebnim potrebama; socijalizacija; empatija; prosocijalnost
(children with special needs; socialization; empathy; prosociality)
Sažetak
Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovne školske ustanove sve više je prisutno u našem društvu što određuje naš interes za istraživanje procesa socijalizacije te djece u njihovim razrednim sredinama. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati (1) uspješnost djece s posebnim potrebama u njihovim razrednim sredinama tijekom početnog osnovnoškolskog obrazovanja i (2) ulogu razine prosocijalnog ponašanja i empatije ostalih učenika u tom događanju. U istraživanje su uključena jedan treći i tri četvrta razreda osnovnih škola u kojima su bili uključeni učenici s posebnim potrebama. Ukupni uzorak (N = 60) sačinjavaju učenici četiri razreda među kojima su i četiri učenika s posebnim potrebama i ostali učenici. Dobiveni rezultati ukazuju na lošu socijalizaiju učenika s posebnim potrebama u razrednim sredinama. Sva četiri učenika predstavljaju u svojim razredima "zvjezde odbijanja". Analizom pojedinih slučajeva dobiven je uvid o različitim modelima razrješavanja problema socijalizacije. U ispitivanju problema socijalnog neprihvaćanja učenika s posebnim potrebama dobiveni rezultati pokazuju da prosocijalnost ostalih učenika u njihovim razrednim okruženjima ne predstavlja značajnu varijablu. Empatijska briga se pokazala značajnom varijablom, odnosno učenici koji odbijaju odnos s učenicima s posebnim potrebama pokazuju značajno nižu razinu empatijske brige u odnosu na ostale.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli