Pregled bibliografske jedinice broj: 592306
Treba li Hrvatskoj obrazovanja za inovacije?
Treba li Hrvatskoj obrazovanja za inovacije? // Razvoj hrvatskog školstva u kontekstu Europske unije / Popović, Stanko (ur.).
Zagreb: Zbornik radova, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti i Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2012. str. 41-51 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 592306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Treba li Hrvatskoj obrazovanja za inovacije?
(Does Croatia need education for innovation?)
Autori
Švarc, Jadranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Razvoj hrvatskog školstva u kontekstu Europske unije
/ Popović, Stanko - Zagreb : Zbornik radova, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti i Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2012, 41-51
ISBN
978-953-154-133-6
Skup
Razvoj hrvatskog školstva u kontekstu Europske unije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inovacije; obrazovavnje; znanstvenoistraživački sektor
(innovation; education; sector of research and development)
Sažetak
Obrazovanje nije samo akademsko pitanje već pitanje opstanka jer je utjecaj znanja i znanosti na gospodarski razvoj golem. Zemlje članice EU drže da će kvantiteta i kvaliteta obrazovanja biti presudna za opstanak EU u konkurenciji s BRIC zemljama. Ovaj zaključka formuliran je u strategiji Europa 2020. Usprkos rasta visokoobrazovnih u Hrvatskoj, prisutno je slabljenje istraživačko sektora kako u gospodarskoj sferi, tako i u sferi javnih istraživanja. Dugoročno gledajući, ovo potonje prijeti gubljenjem nacionalne baze za generiranje bilo kojeg znanja bilo da se radi o prirodoslovlju, menadžmentu ili humanističkoj kritici zbilje. Posljedice bi mogle biti nesagledive i odvijati se po sličnom scenariju koji je doveo do nestanka industrijskog sektora istraživanja i 50 godina tehnološke akumulacije tijekom tranzicije, a čije posljedice osjećamo ponajviše danas.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-0000000-1539 - Društvena evaluacija hrvatskog inovacijskog sustava u funkciji društva znanja (Švarc, Jadranka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Jadranka Švarc
(autor)