Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 592058

Konkurentnost marki proizvoda prehrambene industrije


Nedović Čabarkapa, Mirjana
Konkurentnost marki proizvoda prehrambene industrije, 2012., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Osijek, Osijek


CROSBI ID: 592058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konkurentnost marki proizvoda prehrambene industrije
(Competitive brands in the food industry)

Autori
Nedović Čabarkapa, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet Osijek

Mjesto
Osijek

Datum
27.06

Godina
2012

Stranica
359

Mentor
Jasna Horvat

Ključne riječi
marke proizvoda; konkurentnost; tržišna mjerila; model hijerarhije tržišnih mjerila
(branded products; competitiveness; market measures; hierarchical model of market benchmarks)

Sažetak
Republika Hrvatska postala je dio svjetskoga tržišta, stoga nastoji dosegnuti određenu razinu znanja o tome kako biti konkurentan na tržištu. Marke prehrambenih proizvoda, čimbenici koji utječu na konkurentnost kao i njezin daljnji razvoj postaju ključne teme proizvođača. Prednost jednoga poduzeća pred drugim proizlazi iz razine osviještenosti o potrebi ulaganja u znanje, stvaranju proizvoda sukladno zahtjevima tržišta, inovacijama, izgradnji odnosa s potrošačem te kontinuiranim unapređenjem svih procesa poslovanja u okviru strateškog marketinga. Golema multinacionalna poduzeća sve više plasiraju svoje proizvode na hrvatsko tržište prehrambenih proizvoda i izravno konkuriraju domaćim prehrambenim proizvodima, stoga je znanje o kreiranju položaja na tržištu nužno, što se u ovoj doktorskoj disertaciji i proučava. U takvoj situaciji čini se opravdanim na znanstvenim temeljima istražiti relevantne čimbenike kojima se upravlja markom prehrambenih proizvoda, a koji izravno utječu na konkurentnost i održivost poduzeća na tržištu. U definiranju stvaranja i upravljanju markama prehrambenih proizvoda obuhvaćeni su svi bitni elementi: od povijesti stvaranja marke, definiranja marke, utjecaja marke na konkurentnost proizvoda do pozicije marke u poduzeću. U disertaciji se istraživanjem panel trgovine utvrdio tržišni položaj odabranih marki prehrambenih proizvoda u odnosu na konkurenciju, te se detaljno analizirao odnos konkurencije na razini marke proizvoda iz čega je proizišao i model hijerarhije važnosti tržišnih mjerila u stvaranju konkurentnog proizvoda. Model je nastao na temelju procjene značenja pojedinih mjerila i njihovih međusobnih odnosa iz panela trgovine i može poslužiti kao koristan alat menadžerima koji upravljaju markom te je primjenjiv za prehrambene proizvode unutar iste kategorije. Na temelju teorijskih spoznaja, detaljno obrađenih u disertaciji, proizišla je matrica stvaranja konkurentne marke proizvoda koja je obuhvatila sve bitne elemente koji sudjeluju u izgradnji marke i kratki prikaz preporuka za stvaranje konkurentnosti. Time je objašnjeno kako se marka može proučavati, odnosno kako započinje proces stvaranja marke prehrambenih proizvoda te kako se istom može i upravljati. Pristup suvremenom konceptu upravljanja markama posljedica je postojanja mnoštva proizvoda koji su konkurentni i želje poduzeća da tržištu/potrošaču ponudi proizvod koji će imati obilježja marke, čime će se diferencirati od drugih. Studioznim pristupom proučavanju marki u prehrambenoj industriji stvaraju se svi preduvjeti za uspješnost, odnosno održivost istih na tržištu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Nedović Čabarkapa, Mirjana
Konkurentnost marki proizvoda prehrambene industrije, 2012., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Osijek, Osijek
Nedović Čabarkapa, M. (2012) 'Konkurentnost marki proizvoda prehrambene industrije', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Osijek, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Nedovi\'{c} \v{C}abarkapa, Mirjana}, year = {2012}, pages = {359}, keywords = {marke proizvoda, konkurentnost, tr\v{z}i\v{s}na mjerila, model hijerarhije tr\v{z}i\v{s}nih mjerila}, title = {Konkurentnost marki proizvoda prehrambene industrije}, keyword = {marke proizvoda, konkurentnost, tr\v{z}i\v{s}na mjerila, model hijerarhije tr\v{z}i\v{s}nih mjerila}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Nedovi\'{c} \v{C}abarkapa, Mirjana}, year = {2012}, pages = {359}, keywords = {branded products, competitiveness, market measures, hierarchical model of market benchmarks}, title = {Competitive brands in the food industry}, keyword = {branded products, competitiveness, market measures, hierarchical model of market benchmarks}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font