Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 591806

Čitanje u razrednoj nastavi


Šustek, Višnja
Čitanje u razrednoj nastavi, 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 591806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čitanje u razrednoj nastavi

Autori
Šustek, Višnja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
13.07

Godina
2010

Stranica
66

Mentor
Vodopija, Irena

Ključne riječi
čitanje; metode poticanja čitanja; čitačka motivacija; književnost; čitači s poteškoćama.
(reading; methods to encourage reading; reading motivation; literature; readers with difficulties)

Sažetak
Čitanje je jedna od najvažnijih čovjekovih vještina kojom je ujedno obilježen i početak čovjekovog školovanja. Ono se javlja kao važna zadaća predmeta Hrvatski jezik kojem je cilj razviti čitateljske potrebe i navike te stvoriti zrele čitatelje. Učenje čitanja zapravo je ovladavanje nizom čitačkih vještina koje su međusobno povezane i podređene temeljnoj svrsi čitanja - razumijevanju cjeline. Proces učenja čitanja završava u trećem razredu osnovne škole, a razvija se kroz četiri etape: predškolska etapa, početno čitanje, usavršavanje u čitanju i zrelo čitanje. Za čitanje je motivirano ono dijete koje ima pozitivan odnos prema čitanju. U razvoju čitanja razlikujemo tri vrste čitačke motivacije: predškolsku čitačku motivaciju za koju je važno ugodno i poticajno obiteljsko okruženje, početnu školsku čitačku motivaciju koju možemo ostvariti poticanjem osjećaja uspjeha u čitanju i motivaciju za izvanškolsko čitanje. Metode poticanja čitanja mnogobrojne su, a svrha im je stvoriti aktivnog čitatelja, potaknuti znatiželju i razviti interes za pisanu riječ. Većina djece uspješno usvaja čitanje u prvom razredu, no postoje i djeca koja imaju znatnih poteškoća u učenju čitanja. Najvažnije je da učitelj/učiteljica prepozna poteškoću i sustavno radi na njezinu otklanjanju. Prema nastavnom planu i programu velika se pozornost čitanju pridaje unutar nastavnoga područja književnost, no ono se javlja i kao odrednica nastavnoga područja jezično izražavanje, a u prvom razredu i kao zasebno nastavno područje: početno čitanje i pisanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Irena Vodopija (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šustek, Višnja
Čitanje u razrednoj nastavi, 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
Šustek, V. (2010) 'Čitanje u razrednoj nastavi', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ustek, Vi\v{s}nja}, year = {2010}, pages = {66}, keywords = {\v{c}itanje, metode poticanja \v{c}itanja, \v{c}ita\v{c}ka motivacija, knji\v{z}evnost, \v{c}ita\v{c}i s pote\v{s}ko\'{c}ama.}, title = {\v{C}itanje u razrednoj nastavi}, keyword = {\v{c}itanje, metode poticanja \v{c}itanja, \v{c}ita\v{c}ka motivacija, knji\v{z}evnost, \v{c}ita\v{c}i s pote\v{s}ko\'{c}ama.}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ustek, Vi\v{s}nja}, year = {2010}, pages = {66}, keywords = {reading, methods to encourage reading, reading motivation, literature, readers with difficulties}, title = {/}, keyword = {reading, methods to encourage reading, reading motivation, literature, readers with difficulties}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font