Pregled bibliografske jedinice broj: 591806
Čitanje u razrednoj nastavi
Čitanje u razrednoj nastavi, 2010., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 591806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje u razrednoj nastavi
Autori
Šustek, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
13.07
Godina
2010
Stranica
66
Mentor
Vodopija, Irena
Ključne riječi
čitanje; metode poticanja čitanja; čitačka motivacija; književnost; čitači s poteškoćama.
(reading; methods to encourage reading; reading motivation; literature; readers with difficulties)
Sažetak
Čitanje je jedna od najvažnijih čovjekovih vještina kojom je ujedno obilježen i početak čovjekovog školovanja. Ono se javlja kao važna zadaća predmeta Hrvatski jezik kojem je cilj razviti čitateljske potrebe i navike te stvoriti zrele čitatelje. Učenje čitanja zapravo je ovladavanje nizom čitačkih vještina koje su međusobno povezane i podređene temeljnoj svrsi čitanja - razumijevanju cjeline. Proces učenja čitanja završava u trećem razredu osnovne škole, a razvija se kroz četiri etape: predškolska etapa, početno čitanje, usavršavanje u čitanju i zrelo čitanje. Za čitanje je motivirano ono dijete koje ima pozitivan odnos prema čitanju. U razvoju čitanja razlikujemo tri vrste čitačke motivacije: predškolsku čitačku motivaciju za koju je važno ugodno i poticajno obiteljsko okruženje, početnu školsku čitačku motivaciju koju možemo ostvariti poticanjem osjećaja uspjeha u čitanju i motivaciju za izvanškolsko čitanje. Metode poticanja čitanja mnogobrojne su, a svrha im je stvoriti aktivnog čitatelja, potaknuti znatiželju i razviti interes za pisanu riječ. Većina djece uspješno usvaja čitanje u prvom razredu, no postoje i djeca koja imaju znatnih poteškoća u učenju čitanja. Najvažnije je da učitelj/učiteljica prepozna poteškoću i sustavno radi na njezinu otklanjanju. Prema nastavnom planu i programu velika se pozornost čitanju pridaje unutar nastavnoga područja književnost, no ono se javlja i kao odrednica nastavnoga područja jezično izražavanje, a u prvom razredu i kao zasebno nastavno područje: početno čitanje i pisanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irena Vodopija
(mentor)