Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 591685

Recepcija lirske poezije u razrednoj nastavi


Tenko, Emina
Recepcija lirske poezije u razrednoj nastavi, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 591685 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Recepcija lirske poezije u razrednoj nastavi

Autori
Tenko, Emina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
19.04

Godina
2011

Stranica
70

Mentor
Vodopija, Irena

Ključne riječi
poezija za djecu; lirska pjesma; nastava poezije; poetski interesi; literarna komunikacija i literarne sposobnosti.
(/)

Sažetak
Poezija za djecu ponešto je drugačija od poezije za odrasle. Ona se obraća dječjim mogućnostima doživljavanja pa su literarne aluzije, prirodno, reducirane, a metafore bliske djetetu. Lirska se pjesma izgrađuje kao slika koja je emocionalno intonirana te kao muzika pjesničkoga govora koja izražava pjesnikov unutarnji svijet. Nastava poezije utemeljuje se na spoznajama različitih disciplina (interdisciplinarno), a metodički pristupi nastavi poezije izgrađuje se na predlošku književne znanosti, psiholoških, pedagoških i spoznajnih odrednica tj. interdisciplinarno. Poetski (literarni) interesi su trajno usmjerene aktivnosti prema poetskom odnosno književnoumjetničkom djelu. U mlađoj školskoj dobi pojavljuju se osobito ove komponente poetskih interesa: tematski interes, interes za pjesničku sliku, interes za ritam, interes za vezani ili slobodni stih, interes za fabulativnost (narativno obilježje dječje poezije) i interes za ekspresivnost pjesničke riječi i za poetsku igru. Literarna komunikacija jedan je od osnovnih pojmova u teoriji recepcije. To je odnos čitatelja (primaoca) i djela. Susret djeteta s pjesmom je uvijek komunikacija u kojoj dijete vodi dijalog i nije spremno na monolog. Ciljevi učenikova komuniciranja s lirskom poezijom iskazuju se kao razvijen sustav literarnih (književnih) sposobnosti. Literarne sposobnosti su specijalne sposobnosti koje osobu (estetski subjekt) kvalificiraju za uspješnu komunikaciju s literarnim djelom. Rad na razvijanju literarnih sposobnosti uključuje se u odgojno-obrazovni proces koji nikada ne bi smio biti završen. Prema nastavnom planu i programu velika se pozornost poeziji pridaje unutar nastavnoga područja književnost, slušanje i govorenje i jezično izražavanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Irena Vodopija (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tenko, Emina
Recepcija lirske poezije u razrednoj nastavi, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
Tenko, E. (2011) 'Recepcija lirske poezije u razrednoj nastavi', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Tenko, Emina}, year = {2011}, pages = {70}, keywords = {poezija za djecu, lirska pjesma, nastava poezije, poetski interesi, literarna komunikacija i literarne sposobnosti.}, title = {Recepcija lirske poezije u razrednoj nastavi}, keyword = {poezija za djecu, lirska pjesma, nastava poezije, poetski interesi, literarna komunikacija i literarne sposobnosti.}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Tenko, Emina}, year = {2011}, pages = {70}, keywords = {/}, title = {/}, keyword = {/}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font