Pregled bibliografske jedinice broj: 591685
Recepcija lirske poezije u razrednoj nastavi
Recepcija lirske poezije u razrednoj nastavi, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 591685 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Recepcija lirske poezije u razrednoj nastavi
Autori
Tenko, Emina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
19.04
Godina
2011
Stranica
70
Mentor
Vodopija, Irena
Ključne riječi
poezija za djecu; lirska pjesma; nastava poezije; poetski interesi; literarna komunikacija i literarne sposobnosti.
(/)
Sažetak
Poezija za djecu ponešto je drugačija od poezije za odrasle. Ona se obraća dječjim mogućnostima doživljavanja pa su literarne aluzije, prirodno, reducirane, a metafore bliske djetetu. Lirska se pjesma izgrađuje kao slika koja je emocionalno intonirana te kao muzika pjesničkoga govora koja izražava pjesnikov unutarnji svijet. Nastava poezije utemeljuje se na spoznajama različitih disciplina (interdisciplinarno), a metodički pristupi nastavi poezije izgrađuje se na predlošku književne znanosti, psiholoških, pedagoških i spoznajnih odrednica tj. interdisciplinarno. Poetski (literarni) interesi su trajno usmjerene aktivnosti prema poetskom odnosno književnoumjetničkom djelu. U mlađoj školskoj dobi pojavljuju se osobito ove komponente poetskih interesa: tematski interes, interes za pjesničku sliku, interes za ritam, interes za vezani ili slobodni stih, interes za fabulativnost (narativno obilježje dječje poezije) i interes za ekspresivnost pjesničke riječi i za poetsku igru. Literarna komunikacija jedan je od osnovnih pojmova u teoriji recepcije. To je odnos čitatelja (primaoca) i djela. Susret djeteta s pjesmom je uvijek komunikacija u kojoj dijete vodi dijalog i nije spremno na monolog. Ciljevi učenikova komuniciranja s lirskom poezijom iskazuju se kao razvijen sustav literarnih (književnih) sposobnosti. Literarne sposobnosti su specijalne sposobnosti koje osobu (estetski subjekt) kvalificiraju za uspješnu komunikaciju s literarnim djelom. Rad na razvijanju literarnih sposobnosti uključuje se u odgojno-obrazovni proces koji nikada ne bi smio biti završen. Prema nastavnom planu i programu velika se pozornost poeziji pridaje unutar nastavnoga područja književnost, slušanje i govorenje i jezično izražavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irena Vodopija
(mentor)