Pregled bibliografske jedinice broj: 591590
Model upotrebe fleksibilne strukture zračnog prostora u optimizaciji učinkovitosti leta
Model upotrebe fleksibilne strukture zračnog prostora u optimizaciji učinkovitosti leta, 2012., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 591590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model upotrebe fleksibilne strukture zračnog prostora u optimizaciji učinkovitosti leta
(Utilization of the Flexible Airspace Structure in the Flight Efficiency Optimisation)
Autori
Mihetec, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
10.05
Godina
2012
Stranica
214
Mentor
Steiner, Sanja
Ključne riječi
fleksibilna struktura zračnog prostora; optimizacija; učinkovitost leta; model upotrebe fleksibilne strukture zračnog prostora
(flexible airspace structure; optimization; flight efficiency; model of utilization of flexible airspace structure)
Sažetak
Istraživanjem je obuhvaćena problematika utjecaja fleksibilne strukture zračnog prostora i povećane prometne potražnje civilnih i vojnih korisnika. U Europi, vojni korisnici zauzimaju fleksibilne strukture zračnog prostora u prosjeku 7 sati u vremenskom periodu između 04:00 i 22:00 UTC. Prosječno 96% civilnog zračnog prometa operira u istom vremenskom periodu. Istraživanje će se izvršiti na fleksibilnoj strukturi zračnog prostora Zita (Aviano) koja se nalazi na prostoru jugoistočnog toka zračnog prometa. Potrebno je primjenom koncepcije fleksibilnih struktura zračnog prostora istražiti mogućnost optimizacije učinkovitosti leta. Metodologija optimizacije uključuje razvoj modela (scenarija) upotrebe i organizacijske modifikacije fleksibilnih struktura zračnog prostora. Predlažu se tehnologijska i operativna rješenja upotrebe fleksibilnih struktura zračnog prostora s ciljem optimizacije učinkovitosti leta zrakoplova. Pojam učinkovitosti leta zrakoplova u kontekstu istraživanja artikulira četiri kategorije indikacije: doleta, istrajnosti, potrošnje goriva i zaštite okoliša. Verifikacija predloženih rješenja izvršena je simulacijskim alatom SAAM (engl. System for traffic Assignment & Analysis at Macroscopic level).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352339-3045 - Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa (Steiner, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb