Pregled bibliografske jedinice broj: 591493
Metode čitanja u nižim razredima osnovne škole
Metode čitanja u nižim razredima osnovne škole, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 591493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metode čitanja u nižim razredima osnovne škole
Autori
Abičić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
21.06
Godina
2012
Stranica
86
Mentor
Vodopija, Irena
Ključne riječi
čitanje; razumijevanje; čitačka motivacija; metode poticanja čitanja; osnovna škola
(/)
Sažetak
Čitanje je čovjeku neophodna vještina ; ono je preduvjet gotovo svih njegovih stvaranja i ostvarenih spoznaja. Usvajanje je vještine čitanja najvažniji zadatak predmeta Hrvatski jezik u početnom školovanju djeteta. Iako u pravilu poučavanje čitanja i pisanja započinje u prvom razredu osnovne škole, mnoga djeca počinju učiti čitati već od druge godine života. Proces učenja čitanja završava u trećem razredu, a odvija se u četirima etapama (predškolska etapa, početno čitanje, usavršavanje u čitanju te zrelo čitanje). Razumijevanje je pročitanoga, kao i usvajanje tehnike čitanja, preduvjet razvoja motivacije za čitanje. Za čitanje je motivirano ono dijete koje ima pozitivan stav prema čitanju, spontano započinje s čitanjem te čita u slobodno vrijeme. U ovladavanju vještinom čitanja razlikuju se tri vrste čitačke motivacije: predškolska čitačka motivacija za čiji su nastanak najvažniji djetetovi doživljaji u obitelji tijekom susreta s pisanim tekstom ; početna školska čitačka motivacija koja uvelike ovisi o učiteljevu pristupu te postupcima kojima će voditi učenike i izvanškolska motivacija čiji je rezultat čitanje zbog zanimanja te uživanja u sadržaju. Metodama se poticanja čitanja nastoje njegovati znatiželja, prihvaćanje te ljubav prema napisanoj riječi. U okviru se Nastavnoga plana i programa čitanje javlja kao odrednica nastavnih područja književnosti, jezičnoga izražavanja te početnoga čitanja i pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irena Vodopija
(mentor)