Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 591493

Metode čitanja u nižim razredima osnovne škole


Abičić, Jelena
Metode čitanja u nižim razredima osnovne škole, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 591493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metode čitanja u nižim razredima osnovne škole

Autori
Abičić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
21.06

Godina
2012

Stranica
86

Mentor
Vodopija, Irena

Ključne riječi
čitanje; razumijevanje; čitačka motivacija; metode poticanja čitanja; osnovna škola
(/)

Sažetak
Čitanje je čovjeku neophodna vještina ; ono je preduvjet gotovo svih njegovih stvaranja i ostvarenih spoznaja. Usvajanje je vještine čitanja najvažniji zadatak predmeta Hrvatski jezik u početnom školovanju djeteta. Iako u pravilu poučavanje čitanja i pisanja započinje u prvom razredu osnovne škole, mnoga djeca počinju učiti čitati već od druge godine života. Proces učenja čitanja završava u trećem razredu, a odvija se u četirima etapama (predškolska etapa, početno čitanje, usavršavanje u čitanju te zrelo čitanje). Razumijevanje je pročitanoga, kao i usvajanje tehnike čitanja, preduvjet razvoja motivacije za čitanje. Za čitanje je motivirano ono dijete koje ima pozitivan stav prema čitanju, spontano započinje s čitanjem te čita u slobodno vrijeme. U ovladavanju vještinom čitanja razlikuju se tri vrste čitačke motivacije: predškolska čitačka motivacija za čiji su nastanak najvažniji djetetovi doživljaji u obitelji tijekom susreta s pisanim tekstom ; početna školska čitačka motivacija koja uvelike ovisi o učiteljevu pristupu te postupcima kojima će voditi učenike i izvanškolska motivacija čiji je rezultat čitanje zbog zanimanja te uživanja u sadržaju. Metodama se poticanja čitanja nastoje njegovati znatiželja, prihvaćanje te ljubav prema napisanoj riječi. U okviru se Nastavnoga plana i programa čitanje javlja kao odrednica nastavnih područja književnosti, jezičnoga izražavanja te početnoga čitanja i pisanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Irena Vodopija (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Abičić, Jelena
Metode čitanja u nižim razredima osnovne škole, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
Abičić, J. (2012) 'Metode čitanja u nižim razredima osnovne škole', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Abi\v{c}i\'{c}, Jelena}, year = {2012}, pages = {86}, keywords = {\v{c}itanje, razumijevanje, \v{c}ita\v{c}ka motivacija, metode poticanja \v{c}itanja, osnovna \v{s}kola}, title = {Metode \v{c}itanja u ni\v{z}im razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {\v{c}itanje, razumijevanje, \v{c}ita\v{c}ka motivacija, metode poticanja \v{c}itanja, osnovna \v{s}kola}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Abi\v{c}i\'{c}, Jelena}, year = {2012}, pages = {86}, keywords = {/}, title = {/}, keyword = {/}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font