Pregled bibliografske jedinice broj: 591491
Komunikacijske vještine učenika mlađe školske dobi
Komunikacijske vještine učenika mlađe školske dobi, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 591491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijske vještine učenika mlađe školske dobi
Autori
Brajković, Ina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
21.06
Godina
2012
Stranica
41
Mentor
Vodopija, Irena
Ključne riječi
komunikacijska sposobnost; komunikacijske vještine; jezični razvoj; usvajanje jezika
(/)
Sažetak
Komunikacijska se sposobnost (sporazumijevanje u stvarnoj situaciji) suprotstavlja tzv. jezičnoj sposobnosti (vladanje jezikom kao sposobnošću ljudskog uma). Brojne se teorije usvajanja jezika mogu sažeti u sljedećem: bihevioristička teorija smatra da djeca jezik uče oponašanjem, nativistička teorija smatra da je jezik urođena sposobnost, a treća teorija objedinjuje prva dva pristupa i smatra da se jezik usvaja njihovim međudjelovanjem. Rani se jezični razvoj može podijeliti u dva razdoblja: predjezično i jezično razdoblje. Svako dijete ima individualne mogućnosti i psihofizičke sposobnosti i zbog toga nije moguće razdoblja točno vremenski odijeliti. Ranu etapu usvajanja hrvatskoga jezika obilježavaju tri odrednice: komunikacijska polifunkcionalnost, okomita višejezičnost i dječji neologizmi. Nastavni plan i program (2006.) navodi kako je temeljni cilj nastave hrvatskoga jezika osposobiti učenike za jezičnu komunikaciju koja im omogućuje ovladavanje sadržajima svih nastavnih predmeta i uključivanje u cjeloživotno učenje. U diplomskom radu Komunikacijske vještine učenika mlađe školske dobi opisane su provedene radionice komunikacijskoga osposobljavanja učenika mkađe školske dobi na satima Hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irena Vodopija
(mentor)