Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 590966

Vjeronauk i društveno povezivanje. Neka obilježja hrvatskoga društva i Crkve kao izvor pitanja i zadataka za izobrazbu vjeroučitelja


Filipović, Ana Thea
Vjeronauk i društveno povezivanje. Neka obilježja hrvatskoga društva i Crkve kao izvor pitanja i zadataka za izobrazbu vjeroučitelja // Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 34 (2012), 2; 173-180 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 590966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vjeronauk i društveno povezivanje. Neka obilježja hrvatskoga društva i Crkve kao izvor pitanja i zadataka za izobrazbu vjeroučitelja
(Religious Education and Social Cohesion. Some Aspects of Croatian Society and Church as a Source of Questions and Duty for the Training of RE Teachers)

Autori
Filipović, Ana Thea

Izvornik
Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih (0351-9007) 34 (2012), 2; 173-180

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
Religioznost; crkvenost; izobrazba vjeroučitelja; ideološka suprotstavljanja; razlučivanje; dijalog; otvorenost suvremenom svijetu
(Religiousity; ecclesiality; the training of RE teachers; ideological confrontation; discernment; dialogue; openness to the modern world)

Sažetak
Vjeronauk kao sastavni dio nastavnoga plana i programa danas se između ostaloga nalazi pred pitanjem kako i koliko pridonosi odgojnom uključivanju učenika s različitim odgojno- obrazovnim potrebama i mogućnostima te kako i koliko pridonosi socijalnom povezivanju. Jesu li vjeroučiteljice i vjeroučitelji osposobljeni za navedene zadatke? Kako izgleda temeljna i trajna formacija vjeroučitelja u pogledu takva osposobljavanja? Neka poimanja vjere i odgovarajuće oblike vjeronauka okrivljuje se upravo za razdvajanje učenika. Promišljanje o navedenim pitanjima kojima se bavio ovogodišnji znanstveni susret članica i članova Europskoga foruma za školski vjeronauk, a koja se ovdje razmatraju u odnosu na situaciju u Hrvatskoj, navela su na propitivanje šire crkvene i društvene situacije koja utječe na mogućnost ili nemogućnost ostvarivanja spomenutih zadataka u vjeronauku u Hrvatskoj. U skladu s time u članku se prikazuje važnost religije i Katoličke crkve u društvu na temelju konfesionalne identifikacije stanovništva, ali i ambivalentna percepcija vjerske i crkvene prisutnosti u društvu od strane nereligiozne manjine. Nakon toga iznosi se organizacijsko- pravni okvir statusa vjeronauka i izobrazbe vjeroučitelja u Hrvatskoj. U trećem dijelu ukazuje se na neke trendove mentalnog zatvaranja u Crkvi koji sprečavaju otvorenost spram sekulariziranog društva i razvoj sposobnosti za dijalog s drugima i drugačijima. Na kraju se pozornost usmjerava na potrebu jačanja crkvenih opredjeljenja na tragu Drugoga vatikanskog koncila kojima se na području vjerskog odgoja i obrazovanja pridonosi ostvarivanju zadaće služenja Crkve u suvremenom svijetu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Teologija

Napomena
Religious education as an integral part of the curriculum, among other things, is faced with the question of in which way and how much it contributes to the educational inclusion of students with different educational needs and possibilities and as well as how it contributes to social bonding. Are the RE teachers trained for these tasks? What is the basic and ongoing formation of RE teachers in respect to such training? Some understandings of faith and the forms of religious education are being accused of separating students. Reflections regarding these issues were dealt with at this year's meeting of the members of the European Forum for the school relilgious education, which is discussed here in relation to the situation in Croatia. This has led to questioning the wider religious and social situation that affects the ability or inability to achieve these tasks in religious education in Croatia. Accordingly, the article shows the importance of religion and the Catholic church in society on the basis of the religious identification of the population, but also the ambivalent perception of religious and ecclesiastical presence in society from the viewpoint of the non-religious minority. The article also deals with the organisational and legal framework of the status of religious education and training of RE teachers in Croatia. The third part presents some trends of mental closure in the Church which in turn hinders openness towards secular society and a developed capacity for dialogue with others and those that are different. Finally, attention is focused on the need to strengthen the religious orientation on the track of the Second Vatican Council which in the area of religious education contributes to achieving the tasks of the service of the Church in the Modern World.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Filipović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Filipović, Ana Thea
Vjeronauk i društveno povezivanje. Neka obilježja hrvatskoga društva i Crkve kao izvor pitanja i zadataka za izobrazbu vjeroučitelja // Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 34 (2012), 2; 173-180 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Filipović, A. (2012) Vjeronauk i društveno povezivanje. Neka obilježja hrvatskoga društva i Crkve kao izvor pitanja i zadataka za izobrazbu vjeroučitelja. Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 34 (2), 173-180.
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Ana Thea}, year = {2012}, pages = {173-180}, keywords = {Religioznost, crkvenost, izobrazba vjerou\v{c}itelja, ideolo\v{s}ka suprotstavljanja, razlu\v{c}ivanje, dijalog, otvorenost suvremenom svijetu}, journal = {Kateheza : \v{c}asopis za vjeronauk u \v{s}koli, katehezu i pastoral mladih}, volume = {34}, number = {2}, issn = {0351-9007}, title = {Vjeronauk i dru\v{s}tveno povezivanje. Neka obilje\v{z}ja hrvatskoga dru\v{s}tva i Crkve kao izvor pitanja i zadataka za izobrazbu vjerou\v{c}itelja}, keyword = {Religioznost, crkvenost, izobrazba vjerou\v{c}itelja, ideolo\v{s}ka suprotstavljanja, razlu\v{c}ivanje, dijalog, otvorenost suvremenom svijetu} }
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Ana Thea}, year = {2012}, pages = {173-180}, keywords = {Religiousity, ecclesiality, the training of RE teachers, ideological confrontation, discernment, dialogue, openness to the modern world}, journal = {Kateheza : \v{c}asopis za vjeronauk u \v{s}koli, katehezu i pastoral mladih}, volume = {34}, number = {2}, issn = {0351-9007}, title = {Religious Education and Social Cohesion. Some Aspects of Croatian Society and Church as a Source of Questions and Duty for the Training of RE Teachers}, keyword = {Religiousity, ecclesiality, the training of RE teachers, ideological confrontation, discernment, dialogue, openness to the modern world} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Annale. Rassegna annuale di studi di Catechetica e di Pedagogia Religiosa





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font