Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 590440

Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)


Novoselić, Daniela; Domišljanović, Damir; Bogut, Irella
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija) // Didaktički izazovi/Didactic Challenges: Knjiga sažetaka / Peko, Anđelka (ur.).
Slavonski Brod: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 71-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 590440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)
(Reading out loud to parental voluntrrrs in the "Castelli International School", Grottaferrata, Rome (Italy))

Autori
Novoselić, Daniela ; Domišljanović, Damir ; Bogut, Irella

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Didaktički izazovi/Didactic Challenges: Knjiga sažetaka / Peko, Anđelka - Slavonski Brod : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 71-71

ISBN
978-953-6965-29-8

Skup
Didaktički izazovi/Didactic Challenges, Međunarodna znanstvena konferencija/International Scientific Conference

Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
roditelji volonteri; čitanje naglas; čitanje s razumijevanjem; čitalačka kompetencija
(parental volunteer; reading out loud; reading ability; reading comprehension)

Sažetak
Kvalitetna i sadržajno raznolika suradnja roditelja i škole važna je odrednica pedagoški djelotvorne škole. Roditelji žele da njihova djeca budu uspješni učenici i spremni su im pomoći na mnogobrojne načine, primjerice omogućiti im dodatnu stručnu poduku pri učenju i savladavanju nastavnih sadržaja. Istraživanja i iskustva učitelja pokazuju da uključivanje roditelja u školske aktivnosti značajno utječe na učenička postignuća, povećanje motivacije i smanjenje problema discipline, no praksa u hrvatskim školama pokazuje vrlo slabu uključenost roditelja u obrazovni proces. Tijekom školovanja djece postoje mnogobrojni načini uključivanja roditelja volontera u rad škole. Roditelji volonteri svojim radom daju značajnu podršku školskoj zajednici, ali u isto vrijeme svojim primjerom pokazuju interes i daju značaj procesu obrazovanja djece, ukazuju i upućuju djecu na važnost sudjelovanja u životu i radu šire društvene zajednice. U radu se iznosi iskustvo čitanja naglas učenika prvog i drugog razreda s roditeljima volonterima u osnovnoj školi „Castelli International School“, Grottaferrata, Rim (Italija). Precizno definiranje vremena koje su bili spremni odvojiti za volontiranje omogućilo je da i roditelji koji su uposleni i rade puno radno vrijeme kao i nezaposleni roditelji budu volonteri. Roditelj volonter dolazio bi jednom do dva puta na tjedan te bi tijekom jednog školskog sata proveo slušajući učenika kako čita naglas. Roditelji volonteri svojim redovitim dolaskom i slušanjem učeničkog čitanja značajno su pomogli u sustavnom vježbanju početnog čitanja, zatim čitanju s razumijevanjem, brzom čitanju, interpretativnom i kreativnom čitanju. Čitanje s roditeljima volonterima jedan je od koraka k samostalnom čitanju, poticanju želje za čitanjem i usmenim izražavanjem. Roditelji volonteri svojim angažmanom potaknuli su kod djece ljubav prema knjizi, doživljaj književno-umjetničkog teksta, djeca su bila emotivno oplemenjena, obogaćena iskustvom javnog nastupa i općenito pomogli su u oblikovanju osobina svestrane osobe. Na taj način djetetu je poslana poruka o važnosti njegovog svakodnevnog rada – učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Irella Bogut (autor)

Avatar Url Daniela Novoselić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Novoselić, Daniela; Domišljanović, Damir; Bogut, Irella
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija) // Didaktički izazovi/Didactic Challenges: Knjiga sažetaka / Peko, Anđelka (ur.).
Slavonski Brod: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 71-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Novoselić, D., Domišljanović, D. & Bogut, I. (2012) Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija). U: Peko, A. (ur.)Didaktički izazovi/Didactic Challenges: Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Novoseli\'{c}, Daniela and Domi\v{s}ljanovi\'{c}, Damir and Bogut, Irella}, editor = {Peko, A.}, year = {2012}, pages = {71-71}, keywords = {roditelji volonteri, \v{c}itanje naglas, \v{c}itanje s razumijevanjem, \v{c}itala\v{c}ka kompetencija}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {\v{C}itanje naglas u\v{c}enika s roditeljima volonterima u osnovnoj \v{s}koli "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)}, keyword = {roditelji volonteri, \v{c}itanje naglas, \v{c}itanje s razumijevanjem, \v{c}itala\v{c}ka kompetencija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }
@article{article, author = {Novoseli\'{c}, Daniela and Domi\v{s}ljanovi\'{c}, Damir and Bogut, Irella}, editor = {Peko, A.}, year = {2012}, pages = {71-71}, keywords = {parental volunteer, reading out loud, reading ability, reading comprehension}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {Reading out loud to parental voluntrrrs in the "Castelli International School", Grottaferrata, Rome (Italy)}, keyword = {parental volunteer, reading out loud, reading ability, reading comprehension}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font