Pregled bibliografske jedinice broj: 590440
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija) // Didaktički izazovi/Didactic Challenges: Knjiga sažetaka / Peko, Anđelka (ur.).
Slavonski Brod: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 71-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 590440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)
(Reading out loud to parental voluntrrrs in the "Castelli International School", Grottaferrata, Rome (Italy))
Autori
Novoselić, Daniela ; Domišljanović, Damir ; Bogut, Irella
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi/Didactic Challenges: Knjiga sažetaka
/ Peko, Anđelka - Slavonski Brod : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 71-71
ISBN
978-953-6965-29-8
Skup
Didaktički izazovi/Didactic Challenges, Međunarodna znanstvena konferencija/International Scientific Conference
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
roditelji volonteri; čitanje naglas; čitanje s razumijevanjem; čitalačka kompetencija
(parental volunteer; reading out loud; reading ability; reading comprehension)
Sažetak
Kvalitetna i sadržajno raznolika suradnja roditelja i škole važna je odrednica pedagoški djelotvorne škole. Roditelji žele da njihova djeca budu uspješni učenici i spremni su im pomoći na mnogobrojne načine, primjerice omogućiti im dodatnu stručnu poduku pri učenju i savladavanju nastavnih sadržaja. Istraživanja i iskustva učitelja pokazuju da uključivanje roditelja u školske aktivnosti značajno utječe na učenička postignuća, povećanje motivacije i smanjenje problema discipline, no praksa u hrvatskim školama pokazuje vrlo slabu uključenost roditelja u obrazovni proces. Tijekom školovanja djece postoje mnogobrojni načini uključivanja roditelja volontera u rad škole. Roditelji volonteri svojim radom daju značajnu podršku školskoj zajednici, ali u isto vrijeme svojim primjerom pokazuju interes i daju značaj procesu obrazovanja djece, ukazuju i upućuju djecu na važnost sudjelovanja u životu i radu šire društvene zajednice. U radu se iznosi iskustvo čitanja naglas učenika prvog i drugog razreda s roditeljima volonterima u osnovnoj školi „Castelli International School“, Grottaferrata, Rim (Italija). Precizno definiranje vremena koje su bili spremni odvojiti za volontiranje omogućilo je da i roditelji koji su uposleni i rade puno radno vrijeme kao i nezaposleni roditelji budu volonteri. Roditelj volonter dolazio bi jednom do dva puta na tjedan te bi tijekom jednog školskog sata proveo slušajući učenika kako čita naglas. Roditelji volonteri svojim redovitim dolaskom i slušanjem učeničkog čitanja značajno su pomogli u sustavnom vježbanju početnog čitanja, zatim čitanju s razumijevanjem, brzom čitanju, interpretativnom i kreativnom čitanju. Čitanje s roditeljima volonterima jedan je od koraka k samostalnom čitanju, poticanju želje za čitanjem i usmenim izražavanjem. Roditelji volonteri svojim angažmanom potaknuli su kod djece ljubav prema knjizi, doživljaj književno-umjetničkog teksta, djeca su bila emotivno oplemenjena, obogaćena iskustvom javnog nastupa i općenito pomogli su u oblikovanju osobina svestrane osobe. Na taj način djetetu je poslana poruka o važnosti njegovog svakodnevnog rada – učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek