Pregled bibliografske jedinice broj: 590217
KOMUNIKACIJA PUTEM SLIKOVNIH SIMBOLA I NJENA POJAVNOST U DJEČJIM LIKOVNIM RADOVIMA
KOMUNIKACIJA PUTEM SLIKOVNIH SIMBOLA I NJENA POJAVNOST U DJEČJIM LIKOVNIM RADOVIMA // ZBORNIK RADOVA: “Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju”, €CNSI, Zagreb, 2011. / Balić Šimrak, A. ; Perus, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 157-163
CROSBI ID: 590217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMUNIKACIJA PUTEM SLIKOVNIH SIMBOLA I NJENA POJAVNOST U DJEČJIM LIKOVNIM RADOVIMA
(COMMUNICATION THROUGH PICTORIAL SYMBOLS AND ITS MANIFESTATION IN CHILDREN’S ART WORKS)
Autori
Balić Šimrak, A. ; Markulin, V. ; Perus, M.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
ZBORNIK RADOVA: “Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju”, €CNSI, Zagreb, 2011.
Urednik/ci
Balić Šimrak, A. ; Perus, M.
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
157-163
ISBN
978-953-7210-44-1
Ključne riječi
simboli, likovno stvaralaštvo, dijete, komunikacija
(symbols, artistic creativity, child, communication)
Sažetak
Članak se bavi komunikacijom karakterističnom za djetinjstvo čovječanstva (slikovna pisma) koja je prisutna i u ranoj dječjoj dobi u likovnim radovima, a koja kroz razvoj vizualne komunikacije poprima i oblike logotipova, ideograma, sociograma i sličnih konceptualnih poruka. Kada dijete poseže za neverbalnim sredstvom da pošalje poruku i opiše emociju ono bira sažeti znak – slikovni simbol kao sredstvo komunikacije, u kojemu on poprima i posebne konotacije korištenjem semantičke perspektive koja naglašava važnost osoba i predmeta na crtežu kroz emocionalnu proporciju, ali i razmještajem kojim označava u kakvom su oni odnosu. U istraživanju provedenom u starijoj dobnoj vrtićkoj skupini, te u tri razreda osnovne škole, prikupljeno je 77 dječjih radova koji su klasificirani u četiri kategorije izraza: simboličko-konceptualni, ekspresivno-apstraktni, figurativno-realistični i ornamentalno- grafički izraz te je iz tih podataka vidljivo da je simboličko- konceptualni izraz daleko najzastupljeniji u dječjim likovnim radovima i kao takav neosporno autentičan dječji likovni izraz.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija