Pregled bibliografske jedinice broj: 590199
Teorijski i praktični prikaz primjene alata osobno usmjerenog planiranja
Teorijski i praktični prikaz primjene alata osobno usmjerenog planiranja // Zbornik radova 8. kongresa s međunarodnim sudjelovanjem - Uljučivaje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.).
Varaždin: Savez defektologa Hrvatske, 2010. str. 35-42 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 590199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijski i praktični prikaz primjene alata osobno usmjerenog planiranja
(Theoretical and practical review of personal centred planning tools)
Autori
Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Mihanović, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 8. kongresa s međunarodnim sudjelovanjem - Uljučivaje i podrška u zajednici
/ Đurek, Vesna - Varaždin : Savez defektologa Hrvatske, 2010, 35-42
ISBN
978-95396760-78
Skup
Uključivaje i podrška u zajednici
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 22.04.2010. - 24.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
osobno usmjereno planiranje ; MAPS
(personal cetred planning ; MAPS)
Sažetak
Osobno usmjereno planiranje je proces planiranja života za osobe s invaliditetom i drugih koji su u sustavu obrazovanja, socijalne skrbi, kao i u drugim sustavima, temeljeno na načelu uključenosti i socijalnog modela 'invaliditeta'. Djeluje na pretpostavci da sve osobe s invaliditetom pripadaju zajednici, te da se zajednica temelji na zajedničkim odnosima. Odnosi služe kao funkcionalni i podržavajući resursi za dobrobit osoba s invaliditetom (Vandercook et al., 1989 ; prema Rasheed, Fore & Miller, 2006). U procesu osobnog usmjerenog planiranja proizvod je u vlasništvu i pod kontrolom osobe (a ponekad i njene obitelji te prijatelja). „Jedna od temeljnih komponenata kako izgraditi odnose i prijateljstva jest biti blizu ljudi i imati mogućnost komunicirati s njima. Istraživanja su pokazala da, ukoliko djeca ili stariji žele stvoriti veze potrebne za prijateljstvo, moraju imati stalni pristup jedno drugome. Iz toga slijedi da će učenici koji idu u razred ili školu zajedno sa svojim susjedima najvjerojatnije stvoriti čvrstu vezu koja će završiti prijateljstvom. “(Grenot-Scheyer, Coots i Falvey, 1989 ; Steinback & Steinback, 1990, prema Pearpoint i sur, 1997.:67). Unatoč tomu nerijetko se događa da učenici ne uspijevaju izgraditi odnose sa svojim vršnjacima, te su im za to potrebe strategije osobno-usmjerenog planiranja poput –MAPS-a, PATHA i Krugova prijatelja. To su strategije koje uz odgovornost pojedinca stavljaju naglasak i na odgovornost tima, uključujući obitelj i prijatelje. Mišljenja smo da ovi alati mogu naći široku primjenu kako u našem školskom sustavu, tako i u sustavu socijalne skrbi. Alati u procesu planiranja za učenike s teškoćama, koji mogu biti i korisnici socijalne skrbi, uključuju sve formalne i neformalne dionike važne u dječjim životima u pripremi, provedbi i evaluaciji njima usmjerene podrške. Ovaj rad ima za cilj opisati primjenu tehnike osobno usmjerenog planiranja – MAPS-a u redovnom školskom sustavu uz kratak osvrt na mišljenja svih dionika ovog načina planiranja.
Izvorni jezik
Hrvatski