Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 589822

Akcijsko istraživanje - znanstveno utemeljeno uvođenje inovacija u nastavi matematike


Bjelanović Dijanić, Željka
Akcijsko istraživanje - znanstveno utemeljeno uvođenje inovacija u nastavi matematike // Zbornik radova Sedmog stručno-metodičkog skupa Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi: Inovacije u nastavi matematike
Pula: Matematičko društvo "Istra", 2011. str. 50-69 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 589822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Akcijsko istraživanje - znanstveno utemeljeno uvođenje inovacija u nastavi matematike
(Action research - the science-based introduction of innovations in teaching mathematics)

Autori
Bjelanović Dijanić, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova Sedmog stručno-metodičkog skupa Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi: Inovacije u nastavi matematike / - Pula : Matematičko društvo "Istra", 2011, 50-69

ISBN
978-953-56797-0-7

Skup
Sedmi stručno-metodički skup Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi: Inovacije u nastavi matematike

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 13.10.2011. - 15.10.2011

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
akcijsko istraživanje; izvještaj akcijskog istraživanja; kritički prijatelj; nastava matematike; odgojne vrijednosti; plan istraživanja; problem istraživanja; učenje otkrivanjem uz pomoć računala i GeoGebre
(action research; the report of action research; critical friend; teaching mathematics; educational values; research plan; the research problem; discovery learning by using computers and GeoGebra)

Sažetak
Zbog raznih problema na koje nailazimo u nastavnoj praksi, skloni smo promišljati o promjenama i uvođenju inovacija kako bi uočene probleme otklonili te poboljšali svoj rad. Akcijsko istraživanje kao kombinacija akcije i istraživanja pomaže nam da uočeni problem znanstveno proučavamo kroz četiri etape: planiranje, djelovanje, opažanje i refleksiju. Pritom nastavnik ima dvostruku ulogu, on sudjeluje u odgojno-obrazovnoj praksi te ju istovremeno i istražuje. Učenici su također sudionici, ali i suradnici. Kako bi istraživanje bilo što objektivnije, uključuju se i drugi suradnici – kritički prijatelji. Akcijska istraživanja izrazito su pogodna za istraživanje nastavnog procesa jer doprinose poboljšanju prakse te razvoju teorije obrazovanja i poučavanja. U radu se opisuje proces planiranja i provođenja akcijskog istraživanja. Ističu se odgojne vrijednosti kao temelj akcijskih istraživanja koje pomažu u donošenju kriterija za procjenu uspješnosti ostvarenja planiranih ciljeva. Također se naglašava važnost prikupljanja kvantitativnih i kvalitativnih podataka te njihova analiza. Istraživanje se provodi u nekoliko ciklusa kako bi se otklonile poteškoće na koje se nailazi tijekom rada. Opisan je način izrade izvještaja akcijskog istraživanja, a sve je popraćeno primjerima iz izvještaja akcijskog istraživanja koje je autorica provela s učenicima 2.c razreda opće gimnazije u Srednjoj školi u Čazmi istražujući problem učenja matematike otkrivanjem uz pomoć računala i GeoGebre.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Bjelanović Dijanić, Željka
Akcijsko istraživanje - znanstveno utemeljeno uvođenje inovacija u nastavi matematike // Zbornik radova Sedmog stručno-metodičkog skupa Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi: Inovacije u nastavi matematike
Pula: Matematičko društvo "Istra", 2011. str. 50-69 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bjelanović Dijanić, Ž. (2011) Akcijsko istraživanje - znanstveno utemeljeno uvođenje inovacija u nastavi matematike. U: Zbornik radova Sedmog stručno-metodičkog skupa Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi: Inovacije u nastavi matematike.
@article{article, author = {Bjelanovi\'{c} Dijani\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2011}, pages = {50-69}, keywords = {akcijsko istra\v{z}ivanje, izvje\v{s}taj akcijskog istra\v{z}ivanja, kriti\v{c}ki prijatelj, nastava matematike, odgojne vrijednosti, plan istra\v{z}ivanja, problem istra\v{z}ivanja, u\v{c}enje otkrivanjem uz pomo\'{c} ra\v{c}unala i GeoGebre}, isbn = {978-953-56797-0-7}, title = {Akcijsko istra\v{z}ivanje - znanstveno utemeljeno uvo\djenje inovacija u nastavi matematike}, keyword = {akcijsko istra\v{z}ivanje, izvje\v{s}taj akcijskog istra\v{z}ivanja, kriti\v{c}ki prijatelj, nastava matematike, odgojne vrijednosti, plan istra\v{z}ivanja, problem istra\v{z}ivanja, u\v{c}enje otkrivanjem uz pomo\'{c} ra\v{c}unala i GeoGebre}, publisher = {Matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo "Istra"}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bjelanovi\'{c} Dijani\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2011}, pages = {50-69}, keywords = {action research, the report of action research, critical friend, teaching mathematics, educational values, research plan, the research problem, discovery learning by using computers and GeoGebra}, isbn = {978-953-56797-0-7}, title = {Action research - the science-based introduction of innovations in teaching mathematics}, keyword = {action research, the report of action research, critical friend, teaching mathematics, educational values, research plan, the research problem, discovery learning by using computers and GeoGebra}, publisher = {Matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo "Istra"}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font