Pregled bibliografske jedinice broj: 589822
Akcijsko istraživanje - znanstveno utemeljeno uvođenje inovacija u nastavi matematike
Akcijsko istraživanje - znanstveno utemeljeno uvođenje inovacija u nastavi matematike // Zbornik radova Sedmog stručno-metodičkog skupa Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi: Inovacije u nastavi matematike
Pula: Matematičko društvo "Istra", 2011. str. 50-69 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 589822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akcijsko istraživanje - znanstveno utemeljeno uvođenje inovacija u nastavi matematike
(Action research - the science-based introduction of innovations in teaching mathematics)
Autori
Bjelanović Dijanić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Sedmog stručno-metodičkog skupa Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi: Inovacije u nastavi matematike
/ - Pula : Matematičko društvo "Istra", 2011, 50-69
ISBN
978-953-56797-0-7
Skup
Sedmi stručno-metodički skup Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi: Inovacije u nastavi matematike
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 13.10.2011. - 15.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; izvještaj akcijskog istraživanja; kritički prijatelj; nastava matematike; odgojne vrijednosti; plan istraživanja; problem istraživanja; učenje otkrivanjem uz pomoć računala i GeoGebre
(action research; the report of action research; critical friend; teaching mathematics; educational values; research plan; the research problem; discovery learning by using computers and GeoGebra)
Sažetak
Zbog raznih problema na koje nailazimo u nastavnoj praksi, skloni smo promišljati o promjenama i uvođenju inovacija kako bi uočene probleme otklonili te poboljšali svoj rad. Akcijsko istraživanje kao kombinacija akcije i istraživanja pomaže nam da uočeni problem znanstveno proučavamo kroz četiri etape: planiranje, djelovanje, opažanje i refleksiju. Pritom nastavnik ima dvostruku ulogu, on sudjeluje u odgojno-obrazovnoj praksi te ju istovremeno i istražuje. Učenici su također sudionici, ali i suradnici. Kako bi istraživanje bilo što objektivnije, uključuju se i drugi suradnici – kritički prijatelji. Akcijska istraživanja izrazito su pogodna za istraživanje nastavnog procesa jer doprinose poboljšanju prakse te razvoju teorije obrazovanja i poučavanja. U radu se opisuje proces planiranja i provođenja akcijskog istraživanja. Ističu se odgojne vrijednosti kao temelj akcijskih istraživanja koje pomažu u donošenju kriterija za procjenu uspješnosti ostvarenja planiranih ciljeva. Također se naglašava važnost prikupljanja kvantitativnih i kvalitativnih podataka te njihova analiza. Istraživanje se provodi u nekoliko ciklusa kako bi se otklonile poteškoće na koje se nailazi tijekom rada. Opisan je način izrade izvještaja akcijskog istraživanja, a sve je popraćeno primjerima iz izvještaja akcijskog istraživanja koje je autorica provela s učenicima 2.c razreda opće gimnazije u Srednjoj školi u Čazmi istražujući problem učenja matematike otkrivanjem uz pomoć računala i GeoGebre.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb