Pregled bibliografske jedinice broj: 589437
Djeca vršnjaci-pomagači u sustavu obrazovanja i socijalne skrbi
Djeca vršnjaci-pomagači u sustavu obrazovanja i socijalne skrbi // Volonterstvo i socijalni rad: Zajedno za humanije društvo
Zagreb, 2011. str. 1-1 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 589437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca vršnjaci-pomagači u sustavu obrazovanja i
socijalne skrbi
(Children peer-helpers in the education and social
care)
Autori
Mihanović, Vesna ; Krampač-Grljušić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Volonterstvo i socijalni rad: Zajedno za humanije društvo
/ - Zagreb, 2011, 1-1
Skup
V. simpozij socijalnih radnika "Volonterstvo i socijalni rad: Zajedno za humanije društvo"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.10.2011. - 12.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
vršnjaci-pomagači ; inkluzija ; različitost ; fleksibilnost
(children peer-helpers ; inclusion ; diversity ; flexibility)
Sažetak
Prijateljstvo vršnjaka predstavlja značajnu ulogu u mentalnom i fizičkom zdravlju djece s teškoćama. Zbog određenih problema u usvajanju socijalnih vještina vrlo često su neprihvaćena od strane vršnjačkih skupina što stvara osjećaj usamljenosti, uzrokujući time individualne i društvene probleme. Jedan od glavnih razloga je taj što se djeci s teškoćama ne osiguravaju jednake mogućnosti za punopravno i aktivno sudjelovanje u raznim aktivnostima s njihovim vršnjacima. Stoga je potrebno postići smislenu inkluzivnu atmosferu u kojoj bi djeca sa i bez teškoća interaktivno sudjelovala u svakodnevnim aktivnostima. Ovakav pristup utječe i na opseg u kojem djeca s teškoćama osjećaju pripadnost grupi. S obzirom na jedinstvene mogućnosti koje nudi inkuzivna zajednica djeci sa i bez teškoća, nužno je korištenje učinkovitih strategija. Jedna od njih je i intervencija posredstvom vršnjaka- pomagača u okviru koje vršnjaci u grupi uzimaju instrukcijsku ulogu u odnosu na djecu s teškoćama. Uloga djece s teškoćama je da odgovore na upute vršnjaka u cilju usvajanja određenih vještina. Istovremeno, djeca s teškoćama su aktivna i u interakciji s vršnjacima. Na taj način sklapaju se prijeteljstva te se razvija osjećaj pripadnosti grupi. Znanstvene teorije i primjeri dobre prakse ukazuju na tri vrste intervencija posredstvom vršnjaka-pomagača. Riječ je o vršnjacima- pomagačima iz neposredne blizine, vršnjacima- pomagačima za poticanje i jačanje te u cilju instrukcija. Na taj način ostvaruje se ideja inkluzije koja poštiva različitosti, a temelji se na socijalnom modelu pristupa 'razvojnim teškoćama' ili 'invaliditetu'. Ključni čimbenik inkluzije je fleksibilnost – priznavanje činjenice da djeca usvajaju znanja i vještine različitom dinamikom.
Izvorni jezik
Hrvatski