Pregled bibliografske jedinice broj: 589434
Disleksija – pravo na odgovarajuću podršku
Disleksija – pravo na odgovarajuću podršku // Logopedija i izazovi novog vremena
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 84.-85. (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 589434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Disleksija – pravo na odgovarajuću podršku
(Dyslexia – the right to appropriate support)
Autori
Vesna Mihanović ; Lejla Osmančević Katkić ; Aleksandra Krampač-Grljušić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Logopedija i izazovi novog vremena
/ - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 84.-85.
Skup
4. KONGRES HRVATSKIH LOGOPEDA S MEĐUNARODNIM SUDJELOVANJEM LOGOPEDIJA I IZAZOVI NOVOG VREMENA
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.-25.09.210
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
disleksija ; podrška
(dyslexia ; support)
Sažetak
Postotak djece koja imaju disleksiju ili smetnje čitanja u širem značenju te riječi jest 5%-10% kada govorimo o slavenskim jezicima. (Davis, Braun 2001). S obzirom na to da je Republika Hrvatska ratificirala Konvenciju o pravima osoba s invaliditetom, kao i Fakultativni protokol uz Konvenciju ističe se obveza države da osobama s disleksijom osigura ranu identifikaciju i intervenciju radi zaštite mentalnog zdravlja (sukladno članku 25.), kao i odgovarajuću podršku (sukladno članku 24.), u obliku i na način koji odgovara individualnim potrebama svake osobe. Dijagnostika disleksije temelji se na Međunarodnoj klasifikaciji bolesti i srodnih zdravstvenih problema (deseta revizija)-MKB-10 (ICD-10) u V. (F81.0) i XVIII. (R48) poglavlju (HZJZ, 2002). Uz navedenu klasifikaciju, stručnjaci koji se bave problematikom disleksije koriste i klasifikacijski sustav DSM IV (DSM IV, 1996). Međutim, unatoč odgovarajućim dijagnostičkim sredstvima u Republici Hrvatskoj nemamo relevantne podatke o broju osoba s disleksijom jer nema sustavne rane detekcije iz čega proizlazi i izostanak sustavnog planiranja potreba za ovu populaciju na svim razinama. S druge strane posljedice disleksije mogu utjecati na budući život, posebice ako se na vrijeme ne prepozna, dijagnosticira i ne pruži odgovarajuća podrška. „Neispravno pročitani tekst“ dovodi do nerazumijevanja okoline i stigmatizacije. Osobe dobiju etiketu, mogu gubiti samopouzdanje te stvarati sliku o sebi kao neuspješnim osobama. U ovom radu će se pregledno prikazati podatci dobiveni iz Hrvatskog registra o osobama s invaliditetom te dio podataka dobivenih iz Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi iz kojih se dobiva jasan uvid u navedenu problematiku. Također će se prezentirati prijedlozi i smjernice koji se odnose na ostvarivanje prava na odgovarajuću podršku u svim sustavima kojima su obuhvaćena djeca/mladež/odrasli s disleksijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb