Pregled bibliografske jedinice broj: 589108
Evaluacija provedbe nastavnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi
Evaluacija provedbe nastavnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi, 2012., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 589108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija provedbe nastavnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi
(Curriculum evaluation of primary school physical education)
Autori
Šumanović, Mara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2012
Stranica
267
Mentor
Viskić - Štalec, Nataša ; Prskalo, Ivan
Ključne riječi
Tjelesna i zdravstvena kultura; osnovna škola; nastavni plani i program; učenici; nastavnici; stavovi
(Physical education; primary school; curriculum pupils; teachers; attitudes)
Sažetak
Cilj je istraživanja bio evaluirati provedbu nastavnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture osnovnih škola Osijeka i Osječko-baranjske županije Republike Hrvatske. Posebnim anketnim upitnicima ispitani su stavovi 202 učitelja razredne nastave, 89 učitelja tjelesne i zdravstvene kulture županije te stavovi 332 učenika četvrtog i 315 učenika osmog razreda grada Osijeka. Učitelji su vrednovali propisani plan i program, nastavu i nastavne ishode, a učenici odnos prema predmetu, nastavi i ishodima. Provjerom deskriptivnih pokazatelja i mjernih karakteristika te komponentnim analizama sa PB kriterijem i varimax transformacijama analizirani su podskupovi čestica upitnika. Izolirane su latentne dimenzije poslužile kao varijable evaluacije nastavnog plana i programa. Upotrijebljene su i u jednofaktorskim analizama varijance (MANOVA) s univarijatnim testovima razlika, kojima su provjereni stavovi ispitanika podijeljenih u kategorije nominalnih varijabla (za učitelje socio-demografska obilježja i uvjeti rada, a za učenike samo socio-demografska obilježja). Učitelji razredne nastave smatraju nastavu usklađenom s planom i programom, suvremenu, korisnu i zanimljivu. Ciljevi, zadaće i sadržaji su opsežni, neostvarivi u složenom sustavu tradicionalne nastave - stoga zahtijevaju promjenu. Učitelji tjelesne i zdravstvene kulture ističu opsežnost i suvremenost programa. Učenicima je predmet omiljen, u većoj mjeri primjeren dječacima. Opsežni ciljevi, zadaće i sadržaji programa za obje razine nastavnog programa (četvrti i osmi razred) slabije se realiziraju ; posljedica su nerealno visoke ocjene u predmetu. Učenicima i četvrtog i osmog razreda je predmet, zanimljiv i koristan, posebno onima u četvrtom razredu te naročito dječacima. Za obje razine programa predlaže se cilj, zadatke i sadržaje uskladiti s mogućnostima provedbe nastave, osobito s fondom sati i kompetencijama učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek