Pregled bibliografske jedinice broj: 589092
Evaluacija u obrazovanju
Evaluacija u obrazovanju, 2012., diplomski rad, diplomski, Edukacijski fakultet, Travnik
CROSBI ID: 589092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija u obrazovanju
(Evaluation in education)
Autori
Selimović, Admir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijski fakultet
Mjesto
Travnik
Datum
22.02
Godina
2012
Stranica
100
Mentor
Bonacin, Dobromir
Ključne riječi
obrazovanje; evaluacija
(education; evaluation)
Sažetak
Evaluacija je, na sistematičan i objektivan način, vrednovanje, ocjenjivanje i procjenjivanje određene aktivnosti, ali i projekta i organizacije. Evaluacija odgovara na pitanja: • Ostvarenost ciljeva? • Primjerenost strategije? • Rezultati projekta? • Efekat (učinak) projekta? • Uticaj projekta? • Odnosi u organizaciji? • Kontekst rada? • Organizacijska kultura? • Efekat evaluacije na organziaciju. Evaluacija je analiza (procjena) rezultata u odnosu na prethodno postavljene ciljeve. Evaluacija pomaže prilikom mjerenja uspješnosti projekta, njegove efektivnosti. Evaluacija je lakša ako su ciljevi pravilno (jasno) formulisani, tj.ako je jasno šta je predmet promjene za koji očekujemo da će se dogoditi i ako su navedeni indikatori promjene i njihova skala procjene, kao i vremenski okvir i troškovi projekta. Evaluacija je zaokupljena “proizvodom” projekta, što znači da daje odgovor na pitanja da li je i u kojoj mjeri projekat dostigao postavljene ciljeve i u kojoj su mjeri ciljevi postignuti zahvaljujući projektu. Iako se uglavnom osvrće na sam rezultat projekta, evaluacija isto tako ne ignoriše proces realizacije projekta – tj. da li se projekat provodio na način na koji je opisan u prijedlogu projekta. Evaluacija se može provoditi prema specifičnim evaluacijskim metodama (upitnici za ciljane grupe, evalulacijski intervju).U ovom dijelu trebalo bi odrediti metode prikupljanja podataka i informacija potrebnih da bi se provela evaluacija prema opisanom planu.Očigledno lični izbor određene metode zavisi od toga na koja pitanja se želi dobiti odgovore i koliko detaljne odgovore želimo. Treba zapamtiti da se moraju definisati i način analize podataka i informacija. Evaluacija projekta je vrlo ozbiljan posao i kao takav trebao bi se dobro isplanirati. Projekat bi trebalo da predvidi osobe koje će provoditi evaluaciju, bilo da dolaze iz organizacije ili izvan je da nema stvarnog ni realnog poboljšanja postojećeg stanja bez identifikacije postojećeg stanja i evaluacije projektnih/programskih aktivnosti. Ovaj rad je u funkciji sistemskog postavljanja teoretskih postavki o evaluaciji i njenoj primjeni. Teoretske postavke će biti dovedene u vezu sa dva slučaja izvedenih evaluacija, jedna je evaluacija realizacije koncepcije devetogodišnjeg obrazovanja, a druga se tiče evaluacije eksterne mature za maturante općih gimnazija Tuzlaskog kantona.
Izvorni jezik
Bos
Znanstvena područja
Pedagogija