Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 588822

Modeli školovanja učenika s teškoćama u redovitom školskom sustavu u Republici Hrvatskoj


Krampač-Grljušić, Aleksandra; Mihanović, Vesna
Modeli školovanja učenika s teškoćama u redovitom školskom sustavu u Republici Hrvatskoj // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena ; Huremović, Alma ; Imamović Sanela (ur.).
Tuzla, 2010. str. 495-496 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 588822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli školovanja učenika s teškoćama u redovitom školskom sustavu u Republici Hrvatskoj
(Educational models for pupils with disabilities in the regular school system in the Republic of Croatia)

Autori
Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Mihanović, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena ; Huremović, Alma ; Imamović Sanela - Tuzla, 2010, 495-496

Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih

Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 26.11.2010. - 28.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
integracija ; modeli školovanja ; kvalitetno obrazovanje
(integration ; educational models ; good education)

Sažetak
Škole su doživjele brojne promjene. Jedna od značajnih promjena jest integracija učenika s teškoćama u redoviti školski sustav. Republika Hrvatska u državno-pravnim dokumentima zagovara integraciju. Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN, 87/08, 86/09, 92/10 i 105/10) prihvaća da djeca s teškoćama trebaju „u potpunosti uživati sva ljudska prava i temeljne slobode ravnopravno s drugom djecom“ (članak 7. Konvencije o pravima osoba s invaliditetom, 2006: 14 ), ali unatoč tome mjerilo za određivanje primjerenog modela školovanja, oblika i razine podrške jest vrsta i stupanj teškoća. Individualne posebnosti svakog djeteta i prepreke koje proizlaze iz okoline se zanemaruju. Metode, sredstva i primjeren program školovanja planira se temeljem utvrđene vrste i stupnja teškoća. Temeljem donesenog mišljenja stručnjaci donose rješenje o primjerenom modelu školovanja za svako pojedino dijete. Odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama provodi se po modelu potpune ili djelomične odgojno-obrazovne integracije, redovitim programom uz individualizirani pristup, prilagođenim ili posebnim programom u ovisnosti o vrsti i stupnju teškoća. Svako dijete ima drukčije potrebe. Odgovoriti na potrebe sve djece ne znači odgovoriti na potrebe pojedinog djeteta. Potrebno je poštovati različitosti i raznovrsna iskustva djece. Mišljenja smo da su raznolike skupine mjesto u kojem se može mnogo toga bolje i produktivnije naučiti. Djeca s teškoćama jedino će tako imati uporište, saveznike i podršku na putu do ostvarenja svog sna koji podrazumijeva kvalitetno obrazovanje za svakog od njih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Krampač-Grljušić, Aleksandra; Mihanović, Vesna
Modeli školovanja učenika s teškoćama u redovitom školskom sustavu u Republici Hrvatskoj // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena ; Huremović, Alma ; Imamović Sanela (ur.).
Tuzla, 2010. str. 495-496 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Krampač-Grljušić, A. & Mihanović, V. (2010) Modeli školovanja učenika s teškoćama u redovitom školskom sustavu u Republici Hrvatskoj. U: Vantić-Tanjić, M., Nikolić, M., Huremović, A. & Imamović Sanela (ur.)Unapređenje kvalitete života djece i mladih.
@article{article, author = {Krampa\v{c}-Grlju\v{s}i\'{c}, Aleksandra and Mihanovi\'{c}, Vesna}, year = {2010}, pages = {495-496}, keywords = {integracija, modeli \v{s}kolovanja, kvalitetno obrazovanje}, title = {Modeli \v{s}kolovanja u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama u redovitom \v{s}kolskom sustavu u Republici Hrvatskoj}, keyword = {integracija, modeli \v{s}kolovanja, kvalitetno obrazovanje}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Krampa\v{c}-Grlju\v{s}i\'{c}, Aleksandra and Mihanovi\'{c}, Vesna}, year = {2010}, pages = {495-496}, keywords = {integration, educational models, good education}, title = {Educational models for pupils with disabilities in the regular school system in the Republic of Croatia}, keyword = {integration, educational models, good education}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font