Pregled bibliografske jedinice broj: 588822
Modeli školovanja učenika s teškoćama u redovitom školskom sustavu u Republici Hrvatskoj
Modeli školovanja učenika s teškoćama u redovitom školskom sustavu u Republici Hrvatskoj // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena ; Huremović, Alma ; Imamović Sanela (ur.).
Tuzla, 2010. str. 495-496 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 588822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli školovanja učenika s teškoćama u redovitom školskom sustavu u Republici Hrvatskoj
(Educational models for pupils with disabilities in the regular school system in the Republic of Croatia)
Autori
Krampač-Grljušić, Aleksandra ; Mihanović, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena ; Huremović, Alma ; Imamović Sanela - Tuzla, 2010, 495-496
Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 26.11.2010. - 28.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
integracija ; modeli školovanja ; kvalitetno obrazovanje
(integration ; educational models ; good education)
Sažetak
Škole su doživjele brojne promjene. Jedna od značajnih promjena jest integracija učenika s teškoćama u redoviti školski sustav. Republika Hrvatska u državno-pravnim dokumentima zagovara integraciju. Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN, 87/08, 86/09, 92/10 i 105/10) prihvaća da djeca s teškoćama trebaju „u potpunosti uživati sva ljudska prava i temeljne slobode ravnopravno s drugom djecom“ (članak 7. Konvencije o pravima osoba s invaliditetom, 2006: 14 ), ali unatoč tome mjerilo za određivanje primjerenog modela školovanja, oblika i razine podrške jest vrsta i stupanj teškoća. Individualne posebnosti svakog djeteta i prepreke koje proizlaze iz okoline se zanemaruju. Metode, sredstva i primjeren program školovanja planira se temeljem utvrđene vrste i stupnja teškoća. Temeljem donesenog mišljenja stručnjaci donose rješenje o primjerenom modelu školovanja za svako pojedino dijete. Odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama provodi se po modelu potpune ili djelomične odgojno-obrazovne integracije, redovitim programom uz individualizirani pristup, prilagođenim ili posebnim programom u ovisnosti o vrsti i stupnju teškoća. Svako dijete ima drukčije potrebe. Odgovoriti na potrebe sve djece ne znači odgovoriti na potrebe pojedinog djeteta. Potrebno je poštovati različitosti i raznovrsna iskustva djece. Mišljenja smo da su raznolike skupine mjesto u kojem se može mnogo toga bolje i produktivnije naučiti. Djeca s teškoćama jedino će tako imati uporište, saveznike i podršku na putu do ostvarenja svog sna koji podrazumijeva kvalitetno obrazovanje za svakog od njih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija