Pregled bibliografske jedinice broj: 588821
Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja
Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja // Teorija i praksa ranog odgoja / Pehlić, I., Hasanagić, A. (ur.).
Zenica: Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenici, 2012. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 588821 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja
(Challenges and perspectives of early education curriculum development)
Autori
Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Teorija i praksa ranog odgoja
/ Pehlić, I., Hasanagić, A. - Zenica : Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenici, 2012
ISBN
978-9958-697-20-3
Skup
Teorija i praksa ranog odgoja
Mjesto i datum
Zenica, Bosna i Hercegovina, 21.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulum; istraživanje; pluralizam pedagoških ideja i koncepcija
(curriculum; research; pluralism of pedagogical ideas and conceptions)
Sažetak
Kurikulum ranog odgoja određuje se kao teorijska razvojna koncepcija koja se u praksi propituje i modificira, u traganju efikasnim oblicima podrške odgoju i obrazovanju djece. Ona podrazumijeva praćenje i razumijevanje kompleksne dinamike aktivnosti djece i zajedničko promišljanje, realiziranje i evaluaciju odgojno–obrazovnog procesa. Istraživanjem odgojno-obrazovne prakse u različitim ustanovama ranog odgoja, moguće je doći do nekih njezinih zajedničkih značajki, što može biti korisno za izgradnju teorije o kurikulumu. No, u svakoj ustanovi, kurikulum se konstruira kao jedinstvena i neponovljiva teorijska koncepcija izrasla na temeljima njene autentične prakse. Ovako određen kurikulum podupire autonomiju svake odgojno–obrazovne ustanove, ostavljajući prostor za pluralizam pedagoških ideja i koncepcija, temeljenih na humanističkim idejama i razvojno–primjerenoj praksi. Krucijalni instrument razvijanja odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma, predstavljaju istraživačke i refleksivne kompetencije odgajatelja, koje se mogu izgraditi uključivanjem u akcijska istraživanja. Ovaj oblik profesionalizma, svakom odgajatelju omogućuje da u okviru svojeg odgojno-obrazovnog djelovanja funkcionira kao aktivni, kreativni, konstruktivni i misaoni subjekt. Time se odgajatelje može pretvoriti u predvodnike pozitivnih promjena, koji u ustanovama ranog odgoja postaju kreatorima i rekreatorima kurikuluma, osiguravajući im jedinstvenost i kvalitetu. Taj proces nije jednostavan nego zahtjevan, kompleksan i povezan s različitim izazovima. Ovim se radom nastoji doprinjeti rasvjetljavanju uvjeta koji omogućuju organizacijski razvoj ustanove ranog odgoja te kontinuiranu transformaciju odgojno–obrazovne prakse i razvoj kurikuluma u njoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)