Pregled bibliografske jedinice broj: 588768
Partnerstvo pedagoga i vaspitača u podsticanju razvoja i učenja predškolske dece
Partnerstvo pedagoga i vaspitača u podsticanju razvoja i učenja predškolske dece // Sinteze (Kruševac), 1 (2011), 51-65 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 588768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Partnerstvo pedagoga i vaspitača u podsticanju razvoja i učenja predškolske dece
(Partnership Teachers and educators in promoting development and learning of preschool children)
Autori
Jevtić, Bisera
Izvornik
Sinteze (Kruševac) (2217-902X) 1
(2011);
51-65
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
partnerstvo; tim; podsticanje; razvoj; učenje
(partnership; team; encouraging; developing; learning)
Sažetak
: Predškolsko detinjstvo je najburniji period razvoja i svaki od uzrasta u okviru ovog detinjstva ima svoje specifičnosti. Vođenje računa o ovim specifičnostima, kao i individualnim karakteristikama svakog deteta, uslov je uspešnog vaspitno- obrazovnog rada. Fleksibilnost, dinamičnost i otvorenost za stalne razmene sa okolinom u programskom modelu koji se odvija u predškolskoj ustanovi, zahteva međusobnu saradnju pedagoga i vaspitača. U ovom radu, autor polazi od humanih pretpostavki partnerstva i timskog rada, a zatim istraživački dovodi u vezu uverenost vaspitača u njihovu samoefikasnost i stavove o partnerstvu u cilju efikasnijeg podsticanja razvoja i učenja predškolske dece. Glavna postavka je da će višestruka ukrštanja između samoefikasnosti u socijalnoj interakciji sa pedagozima, stavova o timskom radu i neutralnih varijabli, dati korisna saznanja za pedagošku teoriju i vaspitnu praksu. Rad nudi nova saznanja o partnerskim aktivnostima, načinima i metodskim postupcima, kao i oblicima komunikacije koji doprinose podsticanje razvoja i učenja predškolske dece, pri čemu je prepoznata tematika i za nova istraživanja.
Izvorni jezik
Srp
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka