Pregled bibliografske jedinice broj: 588755
Podsticanje darovitosti na predškolskom uzrastu
Podsticanje darovitosti na predškolskom uzrastu // Tematski zbornik radova sa Četvrte Međunarodne naučne konferencije » Metodika rada sa telentovanim učenicima« / Pakač, Marta (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2011. str. 176-185 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 588755 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podsticanje darovitosti na predškolskom uzrastu
(Encouraging talent in preschool children)
Autori
Jevtić, Bisera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Tematski zbornik radova sa Četvrte Međunarodne naučne konferencije » Metodika rada sa telentovanim učenicima«
/ Pakač, Marta - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2011, 176-185
ISBN
978-86-87095-17-5
Skup
» Metodika rada sa telentovanim učenicima«
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 03.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
darovitost; (ne)efikasnost; (ne) kompetentnost; interakcija; poticanje; odgajatelji; roditelji
(ability; inefficiency; competence; interaction; encouraging; educators; parents)
Sažetak
Porast značaja predškolskog obrazovanja doživio je svoju ekspanziju u posljednjim desetljećima. Razlozi su mnogobrojniji, a neki od njih su: umanjena uloga obitelji u odgoju djece od najranijeg uzrasta i potreba za izjednačavanjem mogućnosti školovanja sve djece, kao uvjet socijalne pravde. Intelektualni procesi imaju podsticajni element- s jedne strane, govori se o akceleraciji razvoja koja bi značila što brže prelaženje na razvijenije oblike mišljenja, a sa druge strane, postoje upozorenja da nam mogućnosti ovog ubrzanja nisu dovoljno poznate i da posljedice njegove jednostranosti, mogu da idu na štetu formiranja cjelovite ličnosti. Osim određenih psihičkih sposobnosti, dijete u ranom dobu raspolaže neograničenim dijapazonom razvojnih mogućnosti, većim potencijalom za složenije izražavanje kroz igru koja u sebi nosi simbolizaciju blisku umjetničkoj formi, nekad čak nepoznatu kulturi odraslih. Često se zbog konkretnih uticaja iz društvene okoline u ime socijalizacije i akulturacije, individualni potencijali dece sužavaju, ograničavaju i na kraju gube. Naš rad dovodi u vezu uvjerenost odgajatelja u njihovu (ne)efikasnost i stavove o podsticanju darovitosti na predškolskom uzrastu.
Izvorni jezik
Srp
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka