Pregled bibliografske jedinice broj: 588728
Mi smo slični - mi smo različiti
Mi smo slični - mi smo različiti // 13.godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja" / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Grafika Osijek, 2005. str. 167-168 (demonstracija, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 588728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mi smo slični - mi smo različiti
(We are similar - we are different)
Autori
Duvnjak, Ivana ; Kovačević, Ivana ; Milić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
13.godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja"
/ Kolesarić, Vladimir - Osijek : Grafika Osijek, 2005, 167-168
ISBN
953-95216-0-2
Skup
13.godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2005. - 15.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
sličnosti i različitosti; vrijednosti; tolerancija
(Similarity and differences; values; tolerance)
Sažetak
U svim zajednicama postoje temeljni životni ideali, kao što su: održanje života, ljubav, autonomija, sloboda i pravda. Druge su kulture poput drugih ljudi. Ljudi koje ne poznajemo. Najčešće su tek okolina koju ne zamjećujemo. Ono što nam je nepoznato i strano ili ostaje izvan opsega naše percepcije ili nas plaši svojom nazočnošću. Ljudi koji se ponašaju drugačije od nas, koji razmišljaju drugačije od nas, čija su ponašanja vođena drugačijim hijerarhijama vrjednota od naših, zastrašuju nas jer nismo u stanju predvidjeti njihove reakcije i jer ne znamo kako bi se prema njima ophodili. Strah rađa odbojnost, netrpeljivost i neprijateljstvo. Upoznavajući druge ljude, sagledavajući logiku drugačijih pogleda na stvari, razumijevajući drugačije vrednovanje stvarnosti od našeg svakidašnjeg postajemo bogatiji, ne samo zato što time bolje razumijemo ona druga do tada nam strana ponašanja, već i zbog toga što ono znanje doprinosi da bolje razumijemo sami sebe. Poznavanjem drugih kultura, upoznajemo druge ljude, njihove nade, želje i vjerovanja. Razumijevajući njih razumijevamo sebe i postajemo tolerantni prema drugačijem te postajemo svjesni da je raznolikost ljudsko bogatstvo. Učeći o drugima postajemo tolerantni prema onome što je različito. Edukacija vodi toleranciji, a tolerancija vodi životu u zajednici u kojoj se različitosti prožimaju na takav način da izgrađuju povjerenje i zajedništvo. Tolerancija prema onone različitom nešto je što se uči učeći o drugima. Edukacija utemeljena na tradicionalnim i modernim sredstvima branit će toleranciju, nenasilje i građanske slobode od nagona, mitova, dogmi, kao i od ideologija koje ih opravdavaju. Različite kulture, nacionalnosti, etničke i vjerske skupine – svi žive na jednom području, ali nužno ne dolaze u doticaj jedna s drugom. Negativno stajalište prema različitostima, nalazi opravdanje za diskriminaciju. Stoga su odgajatelji djece odgovorni za stupanj tolerancije ili netolerancije koji pokazuju djeca. Odgoj za nenasilje i toleranciju treba početi od prvog dana života svakog živog bića. Tolerancija različitosti u obitelji, koju djeca na prvom mjestu uče opažanjem ponašanja vlastitih roditelja, uključit će postupno i ljude, stvari i ideje i izvan obitelji. Potrebno je da se ne ističu i ne potiču stereotipi i predrasude prema svemu što se razlikuje od obiteljskih vjerovanja, stavova i vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek