Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 588713

Prilagodbe nastavnih jedinica iz matematike za učenike s teškoćama u redovnom školskom sustavu


Pavleković, Ivana; Duvnjak, Ivana; Krampač-Grljušić, Aleksandra
Prilagodbe nastavnih jedinica iz matematike za učenike s teškoćama u redovnom školskom sustavu // The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The Math Teacher : monography / Pavleković, Margita (ur.).
Zagreb: Element, 2011. str. 462-469


CROSBI ID: 588713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilagodbe nastavnih jedinica iz matematike za učenike s teškoćama u redovnom školskom sustavu
(Adaptation of teaching units in mathematics for pupils with disabilities in the regular school system)

Autori
Pavleković, Ivana ; Duvnjak, Ivana ; Krampač-Grljušić, Aleksandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The Math Teacher : monography

Urednik/ci
Pavleković, Margita

Izdavač
Element

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
462-469

ISBN
978-953-197-578-0

Ključne riječi
devet načina prilagodbe, matematika, učenici s teškoćama
(nine ways of adjustment, mathematics, students with disabilities)

Sažetak
Dječja prava i inkluzivno obrazovanje predstavljaju temu koja ima mogućnost povećati značenje, moć i prava u obrazovanju (Hart i sur., 2001). Današnje vlade preuzimaju odgovornost za obrazovanje sve djece. Posebna pozornost usmjerena je na sposobnosti i potrebe djece kroz individualizirane pristupe, prilagođene ili posebne programe poučavanja uz neizostavnu ulogu roditelja sve djece i aktivno sudjelovanje suučenika u školi radi promicanja prava na kurikul(um) usmjeren na učenika (Garner i Dietz, 1996). U hrvatskim se školama posljednjih tridesetak godina na različite načine izrađuju i primjenjuju prilagođeni programi i individualizirani postupci.“Prilagođeni program“ je program primjeren osnovnim karakteristikama teškoće u razvoju djeteta, a u pravilu podrazumijeva smanjivanje intenziteta i ekstenziteta pri odabiru nastavnih sadržaja obogaćenih specifičnim metodama, sredstvima i pomagalima. Prilagođeni program izrađuje učitelj u suradnji s defektologom odgovarajuće specijalnosti s trajnim ili povremenim uključivanjem u rehabilitacijske programe specijaliziranih organizacija (Pravilnik o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju, NN, 23/1991). Svaka prilagodba koja služi svojoj svrsi, a to je da učenik ili učenica s teškoćama u inkluzivnom razrednom odjelu sa svojim vršnjacima ima priliku i mogućnost kroz individualni pristup razviti svoje vještine i znanja i osposobiti se za sljedeći stupanj školovanja ili zaposlenje, jest dobra prilagodba. U ovom radu bit će opisano devet načina prilagodbi (Deschenes, Ebeling i Sprague, 1994). Objasnit ćemo na što se svaka pojedina prilagodba odnosi, a zatim navesti primjere za svaku vrstu prilagodbe koja se može provesti u matematici. Planiranje u odgojno obrazovnom sustavu nije doseglo zadovoljavajuću razinu te su potrebne promjene u planiranju rada za djecu s posebnim obrazovnim potrebama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
Rad je u cijelosti indeksiran u najvećoj svjetskoj digitalnoj bazi istraživanja Education Resources Information Center (ERIC). Stoga je pretraživ i dostupan preko Centra za online baze podataka u Hrvatskoj.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Pavleković, Ivana; Duvnjak, Ivana; Krampač-Grljušić, Aleksandra
Prilagodbe nastavnih jedinica iz matematike za učenike s teškoćama u redovnom školskom sustavu // The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The Math Teacher : monography / Pavleković, Margita (ur.).
Zagreb: Element, 2011. str. 462-469
Pavleković, I., Duvnjak, I. & Krampač-Grljušić, A. (2011) Prilagodbe nastavnih jedinica iz matematike za učenike s teškoćama u redovnom školskom sustavu. U: Pavleković, M. (ur.) The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The Math Teacher : monography. Zagreb, Element, str. 462-469.
@inbook{inbook, author = {Pavlekovi\'{c}, Ivana and Duvnjak, Ivana and Krampa\v{c}-Grlju\v{s}i\'{c}, Aleksandra}, editor = {Pavlekovi\'{c}, M.}, year = {2011}, pages = {462-469}, keywords = {devet na\v{c}ina prilagodbe, matematika, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama}, isbn = {978-953-197-578-0}, title = {Prilagodbe nastavnih jedinica iz matematike za u\v{c}enike s te\v{s}ko\'{c}ama u redovnom \v{s}kolskom sustavu}, keyword = {devet na\v{c}ina prilagodbe, matematika, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama}, publisher = {Element}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Pavlekovi\'{c}, Ivana and Duvnjak, Ivana and Krampa\v{c}-Grlju\v{s}i\'{c}, Aleksandra}, editor = {Pavlekovi\'{c}, M.}, year = {2011}, pages = {462-469}, keywords = {nine ways of adjustment, mathematics, students with disabilities}, isbn = {978-953-197-578-0}, title = {Adaptation of teaching units in mathematics for pupils with disabilities in the regular school system}, keyword = {nine ways of adjustment, mathematics, students with disabilities}, publisher = {Element}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font