Pregled bibliografske jedinice broj: 588108
Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi
Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 181-204 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 588108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalne kompetencije i vršnjački odnosi u školi
(Social competencies and peer relationships in the school)
Autori
Buljubašić-Kuzmanovič, Vesna
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7
(2010), 2;
181-204
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
Socijalne kompetencije; vršnjački odnosi; pedagoško-socijalne implikacije; kurikulum; škola
(Social competencies; peer relationship; pedagogical-social implications; curriculum; school.)
Sažetak
Ovaj rad, koji je sastavni dio projekta Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi, nastoji prevladati redukcionistička objašnjenja dječje socijalne kompetencije sagledavajući je u školskom i kurikularnom kontekstu, oko djetetove sposobnosti iniciranja i održavanja recipročnih odnosa s vršnjacima. Koncentrira se na puninu međuljudskih odnosa, stvaralačku suradnju i humanu interakciju, empatiju, izražavanje i shvaćanje vlastitih osjećaja, samosvladavanje, neovisnost, prilagodljivost, omiljenost, sposobnost rješavanja problema i prijateljsko ponašanje. Vršnjačke interakcije doprinose suradničkoj strukturi učenja, vještinama vođenja, kontroli impulsa, agresije i neprijateljstva. Pružaju emocionalnu sigurnost, ljubav, naklonost, intimnost, solidarnost i predstavljaju bazu romantičnim, bračnim i roditeljskim odnosima. U kontekstu različitih vršnjačkih razmišljanja, obrazaca ponašanja, stilova življenja i sustava vrijednosti, mladi ostvaruju uspjeh i postignuća, raste njihov osjećaj vlastite kompetentnosti, samopouzdanja i autonomije. Ukratko, pedagoško-socijalne implikacije vršnjačkih odnosa su utkane u mikropedagošku i socijalnu strukturu škole kao izvanobiteljske baze sigurnosti iz koje djeca dodatno crpe snagu, ljubav i poticaj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts