Pregled bibliografske jedinice broj: 588073
Razvijanje socijalne kompetencije kod djece predškolske dobi – primjena skale procjene
Razvijanje socijalne kompetencije kod djece predškolske dobi – primjena skale procjene // Naša škola, 59 (2012), 229; 29-50 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 588073 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijanje socijalne kompetencije kod djece predškolske dobi – primjena skale procjene
(The development of social competence at preschool aged children - applying estimation scale)
Autori
Sindik, Joško ; Lukačić, Lana
Izvornik
Naša škola (0547-308X) 59
(2012), 229;
29-50
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgajatelji; djeca; razlike; povezanosti; pripremljenost za školu
(preschool teachers; differences; correlations; readiness for school)
Sažetak
Cilj istražiuvanja bio je ispitati postoje li statistički značajne razlike u socijalnoj kompetenciji, s dimenzijama individualna obilježja, vršnjački odnosi i socijalna umijeća, s obzirom na: spol djece, vrtićke grupe, obrazovanje majke i u korištenju pomoći Centra za socijalnu skrb. Uzorak sudionika sačinjavali su roditelji (majke, N=93) djece te njihovi odgajatelji (8 odgajatelja iz četiri odgojne skupine), koji su procjenjivali ukupno 93 djece. Primijenili smo prilagođeni upitnik za mjerenje socijalne kompetencije. Pokazalo se da postoje statistički značajne spolne razlike u dimenzijama socijalne kompetencije vršnjački odnosi i socijalno umijeće, u smjeru veće kompetencije djevojčica Također, postoji statistički značajna razlika u dimenzijama individualna obilježja i socijalno umijeće, između četiri različite vrtićke grupe. Postoji razlika u socijalnoj kompetenciji djece, jedino u dimenziji vršnjački odnosi, s obzirom na obrazovanje majke (djeca majki s visokoškolskim obrazovanjem su socijalno kompetentnija). Postoji statistički značajna razlika među djecom koja koriste pomoć CZSS obzirom na socijalnu kompetenciju, po dimenzijama individualna obilježja i socijalno umijeće, ali ne i u dimenziji vršnjački odnosi. Postoje statistički značajne pozitivne povezanosti u odrastanju s većim brojem braće i sestara i socijalne kompetencije, u odnosu na sve njene dimenzije. Također, sve su povezanosti statistički značajne i pozitivne povezanosti između zadovoljstva životom majke i sve tri dimenzije socijalne kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
196-1962766-2751 - Populacijska struktura Hrvatske - antropogenetički pristup (Rudan, Pavao, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za antropologiju
Profili:
Joško Sindik
(autor)