Pregled bibliografske jedinice broj: 587850
VRŠNJAČKI ODNOSI KAO ODREDNICE SAMOPOIMANJA MLAĐIH ADOLESCENATA
VRŠNJAČKI ODNOSI KAO ODREDNICE SAMOPOIMANJA MLAĐIH ADOLESCENATA, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 587850 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
VRŠNJAČKI ODNOSI KAO ODREDNICE SAMOPOIMANJA MLAĐIH ADOLESCENATA
(Peer relationships as determinants of self-concept among young adolescents)
Autori
Šarić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
09.07
Godina
2012
Stranica
43
Mentor
Reić-Ercegovac, Ina
Ključne riječi
socijalna interakcija; zadovoljstvo vršnjačkim odnosima; samopoimanje; samosviđanje; samokopetentnost; socijalna; akademska i emocionalna samoefikasnost
(social interaction; peer relations satisfaction; self-concept; self-liking; self-competence; social; academic and emotional self-efficacy)
Sažetak
Djeca odrastanjem upoznaju sebe, te im s razvojem raste i razumijevanje pojma o samome sebi što dovodi do samovrednovanja tih novih informacija. Vršnjački odnosi imaju značajnu ulogu u samopoimanju adolescenata upravo zbog toga što se sve više udaljuju od autoriteta i priklanjaju vršnjacima. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postojanje razlika u mjerama različitih aspekata samopoimanja s obzirom na stupanj školovanja i spol ispitanika, te ispitati međusobnu povezanost odnosa s vršnjacima te nekih aspekata samopoimanja. U ispitivanju je sudjelovalo 219 učenika osnovne škole od petog do osmog razreda, od čega je bilo 104 dječaka i 115 djevojčica. Spolne razlike u u korištenim mjerama samopoimanja dobivene su samo za procjene emocionalne samoefikasnosti. Rezultati pokazuju kako procjene akademske samoefikasnosti i kvalitete socijalnih kontakata opadaju kako učenici prelaze u viši razred. Većina dobivenih koeficijenata korelacije je značajna i pozitivna (između različitih aspekata samopimanja). Negativna povezanost dobivena je između dobi i uspjeha te akademske samoefikasnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija