Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 587850

VRŠNJAČKI ODNOSI KAO ODREDNICE SAMOPOIMANJA MLAĐIH ADOLESCENATA


Šarić, Marija
VRŠNJAČKI ODNOSI KAO ODREDNICE SAMOPOIMANJA MLAĐIH ADOLESCENATA, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 587850 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
VRŠNJAČKI ODNOSI KAO ODREDNICE SAMOPOIMANJA MLAĐIH ADOLESCENATA
(Peer relationships as determinants of self-concept among young adolescents)

Autori
Šarić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
09.07

Godina
2012

Stranica
43

Mentor
Reić-Ercegovac, Ina

Ključne riječi
socijalna interakcija; zadovoljstvo vršnjačkim odnosima; samopoimanje; samosviđanje; samokopetentnost; socijalna; akademska i emocionalna samoefikasnost
(social interaction; peer relations satisfaction; self-concept; self-liking; self-competence; social; academic and emotional self-efficacy)

Sažetak
Djeca odrastanjem upoznaju sebe, te im s razvojem raste i razumijevanje pojma o samome sebi što dovodi do samovrednovanja tih novih informacija. Vršnjački odnosi imaju značajnu ulogu u samopoimanju adolescenata upravo zbog toga što se sve više udaljuju od autoriteta i priklanjaju vršnjacima. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postojanje razlika u mjerama različitih aspekata samopoimanja s obzirom na stupanj školovanja i spol ispitanika, te ispitati međusobnu povezanost odnosa s vršnjacima te nekih aspekata samopoimanja. U ispitivanju je sudjelovalo 219 učenika osnovne škole od petog do osmog razreda, od čega je bilo 104 dječaka i 115 djevojčica. Spolne razlike u u korištenim mjerama samopoimanja dobivene su samo za procjene emocionalne samoefikasnosti. Rezultati pokazuju kako procjene akademske samoefikasnosti i kvalitete socijalnih kontakata opadaju kako učenici prelaze u viši razred. Većina dobivenih koeficijenata korelacije je značajna i pozitivna (između različitih aspekata samopimanja). Negativna povezanost dobivena je između dobi i uspjeha te akademske samoefikasnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ina Reić-Ercegovac (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šarić, Marija
VRŠNJAČKI ODNOSI KAO ODREDNICE SAMOPOIMANJA MLAĐIH ADOLESCENATA, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
Šarić, M. (2012) 'VRŠNJAČKI ODNOSI KAO ODREDNICE SAMOPOIMANJA MLAĐIH ADOLESCENATA', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ari\'{c}, Marija}, year = {2012}, pages = {43}, keywords = {socijalna interakcija, zadovoljstvo vr\v{s}nja\v{c}kim odnosima, samopoimanje, samosvi\djanje, samokopetentnost, socijalna, akademska i emocionalna samoefikasnost}, title = {VR\v{S}NJA\v{C}KI ODNOSI KAO ODREDNICE SAMOPOIMANJA MLA\DJIH ADOLESCENATA}, keyword = {socijalna interakcija, zadovoljstvo vr\v{s}nja\v{c}kim odnosima, samopoimanje, samosvi\djanje, samokopetentnost, socijalna, akademska i emocionalna samoefikasnost}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ari\'{c}, Marija}, year = {2012}, pages = {43}, keywords = {social interaction, peer relations satisfaction, self-concept, self-liking, self-competence, social, academic and emotional self-efficacy}, title = {Peer relationships as determinants of self-concept among young adolescents}, keyword = {social interaction, peer relations satisfaction, self-concept, self-liking, self-competence, social, academic and emotional self-efficacy}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font