Pregled bibliografske jedinice broj: 587846
SOCIJALNO OKRUŽENJE KAO ČIMBENIK NASILNOG PONAŠANJA
SOCIJALNO OKRUŽENJE KAO ČIMBENIK NASILNOG PONAŠANJA, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 587846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SOCIJALNO OKRUŽENJE KAO ČIMBENIK NASILNOG PONAŠANJA
(Social environment as factor of violent behaviour)
Autori
Jelovčić, Tomislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
09.07
Godina
2012
Stranica
44
Mentor
Reić-Ercegovac, Ina
Ključne riječi
socijalno okruženje; zadovoljstvo odnosima; prkošenje i suprotstavljanje; ophođenje s drugima; nasilničko ponašanje; viktimizacija.
(social environment; relationship satisfaction; defiance and opposition to; dealings with others; bullying; victimization)
Sažetak
Definicija nasilja u školi uključuje negativne postupke od strane jednog ili više učenika, a budući da ulaskom u adolescenciju učenici prolaze kroz najburniji dio života nasilje je također jedan od, nažalost, učestalih načina reagiranja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi utjecaj socijalnog okruženja na nasilno ponašanje učenika i učenica od petog do osmog razreda osnovne škole, te, također, ispitati postojanje razlika u stupnju pojavljivanja različitih odrednica nasilnog ponašanja s obzirom na spol i dob učenika. U istraživanju je sudjelovalo 196 učenika (105 dječaka i 91 djevojčica). Spolne razlike dobivene su u procjenama zadovoljstva školom, ophođenja s drugima te nasilničkog ponašanja. Djevojčice u svim slučajevima pokazuju adekvatnije oblike ponašanja i veće zadovoljstvo. Razlike s obzirom na razred koji pohađaju također su dobivene u gotovo svim mjerenjima. Učenici viših razreda pokazuju niže zadovoljstvo školom, odnosom s vršnjacima te odnosom s nastavnicima, dok su skloniji prkošenju i suprotstavljanju, kao i nefunkcionalnom ophođenju s drugima te nasilničkom ponašanju. Povezanost se među većinom varijabli pokazala značajnom. Stupanj školovanja, opći uspjeh, zadovoljstvo školom, odnosom s vršnjacima i nastavnicima pozitivno koreliraju međusobno, dok negativno koreliraju s prkošenjem i suprotstavljanjem, ophođenjem, nasilnim ponašanjem te viktimizacijom. Mjere agresivnosti i nasilnog ponašanja su pozitivno povezane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija