Pregled bibliografske jedinice broj: 587509
Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje
Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje // Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 50 (2012), 192 (1); 45-60 doi:10.5673/sip.50.1.3 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 587509 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje
(Consumer Capitalism: Era of the Manufacturing of Consumer Desire)
Autori
Hromadžić, Hajrudin
Izvornik
Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja (1846-5226) 50
(2012), 192 (1);
45-60
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
konzumeristički kapitalizam ; potrošačka želja ; marketing ; oglašavanje
(consumer capitalism ; consumer desire ; marketing ; advertising)
Sažetak
U tekstu se problematizira karakter epohe konzumerističkoga kapitalizma iz perspektive produkcije imaginarija potrošačke želje. Spomenuti se problem nastoji sagledati ne samo kao puki sociološko-kulturološki fenomen, već i ideološki, te se kao takav smješta u povijesni kontekst, u vremenski period koji započinje s 20-im godinama 20. stoljeća, prvo u SAD-u, a potom i u ostatku tzv. zapadnih kultura. Aspekti koji se ispostavljaju kao ključni u pokušaju interpretacije ishodišnoga fenomena jesu polje psihoanalize, pitanje odnosa neokapitalizma/neoliberalizma, ideologije socijalizma i potrošačke kulture, kao i značaj marketinško-oglašivačke mašinerije u kreiranju konzumerističkih fantazmi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts