Pregled bibliografske jedinice broj: 587161
Obitelj kao (ne)poticatelj darovitog djeteta
Obitelj kao (ne)poticatelj darovitog djeteta // Metodološki problemi istraživanja darovitosti ; metodology Issues in Giftedness research / Gojkov, Grozdanka ; Vujasin Biljana (ur.).
Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, 2012. str. 70-70 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 587161 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obitelj kao (ne)poticatelj darovitog djeteta
(The role of family in encouraging the gifted child)
Autori
Zloković, Jasminka ; Polić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Metodološki problemi istraživanja darovitosti ; metodology Issues in Giftedness research
/ Gojkov, Grozdanka ; Vujasin Biljana - Vršac : Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, 2012, 70-70
ISBN
978-86-7372-153-8
Skup
Metodološki problemi istraživanja darovitosti ; metodology Issues in Giftedness research
Mjesto i datum
Vršac, Srbija, 29.06.2012. - 30.06.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obitelj; darovita djeca; poticanje; usmjeravanje; vođenje.
(family; gifted child; encouraging; directing; guiding)
Sažetak
Od vremena moderne, obitelj se etablira kao mjesto ljubavi, tolerancije, uvažavanja osobnosti i individualnosti i poticanja njenih članova. Dvojba „voditi ili pustiti da raste“ započeta od Theodora Litta u duhovnoznanstvenoj teoriji, ima svoje mjesto i u obitelji i još uvijek nije adekvatno riješena. Svakodnevica nas uči da postoje obitelji koje znaju napraviti „zlatni omjer“ između vođenja i rastenja te njihova djeca odabiru aktivnosti prema svojim osobnim interesima. Roditelji, prepoznavši darovitost svoje djece daju im podršku u pronalaženju onih aktivnosti koja im još više potiču njihovu darovitost. Takva djeca često bivaju uspješna i zadovoljna . Na drugoj strani, postoje obitelji koje nastoje snažno voditi svoju djecu i učiniti od njih „čuda od djeteta“ bez obzira što za čudo treba puno više nego što imaju njihova djeca. Kako je vođenje usmjereno prema krivim aktivnostima, rezultati nisu očekivani a potencijali djece ostaju neotkriveni ili /i ugušeni. Zbog toga je veliki izazov (obiteljskoj) teoriji i praksi kako omogućiti (svojoj) djeci iskazivanje darovitosti bez velikog nametanja kriterija koji mogu biti u suprotnosti s onim što djeca zaista mogu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka