Pregled bibliografske jedinice broj: 587017
Upotreba novih medija kod učenika Roma na području Međimurja
Upotreba novih medija kod učenika Roma na području Međimurja // School as a Factor in Development of the National and Cultural Identity and proEuropean Values: Education between Traditional and Modernity / Čutura, Ilijana ; Trifunović, Vesna (ur.).
Jagodina: Faculty of Education in Jagodina, 2012. str. 335-344 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 587017 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba novih medija kod učenika Roma na području Međimurja
(Use of New Media by Roma Pupils in Medjimurje County)
Autori
Lapat, Goran ; Topolovčan, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
School as a Factor in Development of the National and Cultural Identity and proEuropean Values: Education between Traditional and Modernity
/ Čutura, Ilijana ; Trifunović, Vesna - Jagodina : Faculty of Education in Jagodina, 2012, 335-344
ISBN
978-86-7604-087-2
Skup
School as a Factor in Development of the National and Cultural Identity and proEuropean Values: Education between Traditional and Modernity
Mjesto i datum
Jagodina, Srbija, 16.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Internet; mobilni telefon; računalo; učenici Romi
(Internet; Mobile Phone; Computer; Roma Pupils)
Sažetak
Razvoj (multi)medija dovodi do novih potreba, kako u svakodnevnom životu tako i u suvremenoj nastavi. Jedan od zadataka suvremene nastave je osposobiti učenike kako učiti, a učitelje kako poučavati suvremenim medijima. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja upotrebe mobilnog telefona, Interneta i računala kod učenika Roma na području Međimurja u Hrvatskoj. Prikupljanje podataka je provedeno anketnim upitnikom na prigodnom uzorku učenika onovnih škola (N = 181) u Međimurju. Deskriptivnom analizom pokazalo se da ispitanici najviše koriste mobilni telefon u funkciji slušanja glazbe (28%), igranja igara, telefoniranja (21, 5%), fotografiranja i slanja SMS poruka, dok značajnije manje koriste funkciju snimanja (kamera, diktafon) i kalkulator. Od trećine učenika koji imaju računalo, samo ih 6% koristi računalo za učenje, dok Internet u istu svrhu koristi samo 1% učenika. Cilj odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi jest osposobljavanje učenika cjeloživotno učenje, za život i rad u promjenjivom društvu. Ako škola osposobi učenike Rome za korištenje novim medijima i uz pomoć šire društvene zajednice omogući da se njima koriste, napravljen je velik korak u integraciji Roma s većinskim stanovništvom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb