Pregled bibliografske jedinice broj: 586921
UTJECAJ LIMITA OPERATIVNOSTI NA VALNA OPTEREĆENJA KONTEJNERSKOG BRODA
UTJECAJ LIMITA OPERATIVNOSTI NA VALNA OPTEREĆENJA KONTEJNERSKOG BRODA, 2012., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 586921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ LIMITA OPERATIVNOSTI NA VALNA OPTEREĆENJA KONTEJNERSKOG BRODA
(INFLUENCE OF OPERABILITY LIMITING CRITERIA ON WAVE–INDUCED LOADS OF CONTAINERSHIP)
Autori
Šperanda, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
09.07
Godina
2012
Stranica
51
Mentor
Parunov, Joško
Ključne riječi
kontejnerski brod; pomorstvenost; kriteriji operabilnosti
(containership; seakeeping; operability critria)
Sažetak
U fokusu rada je utjecaj limita operativnosti kontejnerskih brodova na globalna valna opeterećenja. Pri tome je dominantan utjecaj brzine broda. Brzina broda utječe kako na valna opterećenja, tako i na troškove prijevoza. Zbog toga je potrebno u fazi projektiranja brodske konstrukcije imati realističnu procjenu održivih brzina broda za različita stanja mora i kuteve nailaska broda na valove. To je osobito važno za velike kontejnerske brodove kod kojih je podrhtavanje trupa uslijed udaranja pramca o valove jedan od utjecajnijih projektnih kriterija, a koji u najvećoj mjeri ovisi o brzini broda na različitim stanjima mora. U uvodnom dijelu rada je potrebno opisati osnovne kriterije operativnosti kontejnerskih brodova te limite primjenjive za tu vrstu brodova. Nadalje dati kratak pregled metoda pomorstvenosti i postupaka pogodnih za provjeru kriterija operativnosti kontejnerskih brodova. U proračunskom dijelu rada analizirati kriterije operativnosti kontejnerskog broda 9200TEU. Potrebno je izraditi polarne dijagrame za različita stanja mora, na kojima će biti prikazane održive brzine broda kao funkcije kuta nailaska broda na valove. Na osnovi tako određenih brzina broda izvršiti dugoročnu prognozu vertikalnih valnih momenata savijanja kao najvažnije komponente opterećenja broda. Pri tome koristiti tablicu stanja mora prema pravilima klasifikacijskih društava. U zaključnom dijelu rada usporediti najvjerojatnije ekstremne vrijednosti određene opisanim postupkom koji uvažava limite operativnosti s ekstremnim vrijednostima izračunatim standardnim proračunskim procedurama koje propisuju klasifikacijska društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Projekti:
120-1201703-1702 - Određivanje sigurnosti brodova i pučinskih objekata (Žiha, Kalman, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Joško Parunov
(mentor)