Pregled bibliografske jedinice broj: 586913
Kako prepoznati nadarenog učenika?
Kako prepoznati nadarenog učenika? // METODOLOŠKI PROBLEMI ISTRAŽIVANJA DAROVITOSTI : ZBORNIK 18
Vršac, Srbija, 2013. str. 62-77 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 586913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako prepoznati nadarenog učenika?
(HOW TO IDENTIFY GIFTED STUDENT?)
Autori
Ban, Ana ; Vrcelj, Sofija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
METODOLOŠKI PROBLEMI ISTRAŽIVANJA DAROVITOSTI : ZBORNIK 18
/ - , 2013, 62-77
ISBN
978-86-7372-171-2
Skup
METODOLOŠKI PROBLEMI ISTRAŽIVANJA DAROVITOSTI
Mjesto i datum
Vršac, Srbija, 2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nadareni učenici ; školski programi ; potencijali ; škola ; sposobnosti ; uspjeh
(gifted students ; school programs ; resources ; schools ; skills ; success)
Sažetak
U radu se raspravlja o (potencijalno) nadarenim učenicima i o problemima njihova prepoznavanja. Autorice ističu da se često nadareni poistovjećuju s odličnim učenicima što znači da su ocjene kriterij identifikacije. U vezi s time, potrebno je redefinirati „nadarenost“ kao i uspjeh i neuspjeh u školskim susavima. Isto tako, školska praksa pokazuje da nadarenost najčešće biva problemom onih koji su nadareni, ali i sredine u kojoj žive jer rad u školama je orijentiran prema općeprihvaćenom kriteriju „normalnosti“ kao kriteriju prosudbe učenikovih potencijala ( što nije samo fenomen hrvatskih škola). Prema zakonskom određenju, nadareni učenici imaju mogućnost ubrzanog školovanja/studiranja, međutim u praksi takvi slučajevi gotovo ne postoje. Programi koji se nude u većini škola znatno rjeđe se poklapaju sa sposobnostima i osobinama nadarene djece, te se njihovim potrebama nastoji udovoljit izvan okvira škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-009-0000000-1292 - Obrazovanje žena u svijetu promjena (Vrcelj, Sofija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka