Pregled bibliografske jedinice broj: 586868
Računalni vizualno temeljeni predlošci za pomoć razvoju rječnika u gluhe djece - prikaz slučaja
Računalni vizualno temeljeni predlošci za pomoć razvoju rječnika u gluhe djece - prikaz slučaja, 2011., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 586868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Računalni vizualno temeljeni predlošci za pomoć razvoju rječnika u gluhe djece - prikaz slučaja
(Visually based computer templates as help in vocabulary development in deaf children - case study)
Autori
Rubinić, Lea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.10
Godina
2011
Stranica
42
Mentor
Bonetti, Luka
Ključne riječi
gluhoća; rječnik; razvoj rječnika; računalni predlošci
(deafness; vocabulary; vocabulary development; computer templates)
Sažetak
Cilj ovog rada je bio osmisliti, izraditi i primijeniti računalne vizualno temeljene predloške u jezično-govornoj terapiji gluhe djevojčice. Svrha cilja istraživanja bila je ispitati učinkovitost predložaka u usvajanju novih riječi te izgovoru novih i već poznatih riječi kod djevojčice sa oštećenjem sluha. Predlošci su dizajnirani kao slikovni prikaz podijeljen u 5 situacija, koji predstavljaju kućno okruženje (kupaonica, kuhinja, dnevna soba, vrt i spavaća soba). Svaka kategorija se sastojala od 4 imenice i 4 glagola različite složenosti. Računalni vizualno temeljeni predlošci su korišteni kroz dva mjeseca, a podaci su prikupljani u 8 vremenskih točaka i analizirani su deskriptivno. Primjena računalnih vizualno temeljenih predložaka polučila je pozitivne rezultate u smislu povećanja novousvojenih riječi te poboljšanju točnosti izgovora novih i već poznatih riječi. Rezultati upućuju da su vizualna rješenja u predlošcima te ispisi riječi i efekti koji su predstavljali pozitivnu (pojava nove slike na ekranu) i negativnu (ekran ili dio slike koji se trese) povratnu informaciju djelovali motivirajuće. Treba napomenuti da rezultati primjene predložaka nisu bili linearni, što upozorava da su računalni vizualno temeljeni predlošci uspješni u onoj mjeri kojom ih logoped maštovito i poticajno uvodi i iskorištava u radu s djetetom oštećena sluha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Luka Bonetti
(mentor)