Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 586833

Poučavanje jezika putem Moodla


Bošnjak, Marija; Cvikić, Lidija; Kolaković, Zrinka
Poučavanje jezika putem Moodla // Moodle Moot Hrvatska 2012
Zagreb, Hrvatska, 2012. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)


CROSBI ID: 586833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poučavanje jezika putem Moodla
(Language Teaching in Moodle LMS)

Autori
Bošnjak, Marija ; Cvikić, Lidija ; Kolaković, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni

Skup
Moodle Moot Hrvatska 2012

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.06.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
poučvanje jezika ; hrvatski jezik ; hrvatski kao ini jezik ; e-učenje
(language teaching ; Croatian as L2 ; Croatian Language ; e-learning)

Sažetak
Razvoj informacijskih i informacijsko- komunikacijskih tehnologija značajno je utjecao na učenje i poučavanje stranih jezika i doveo do sve veće popularnosti e-učenja. Takvo učenje omogućuje učenje i onih (tzv. malih jezika) jezika koji dosada nisu bili toliko zastupljeni, a polaznicima daje priliku da jezik uče kada i gdje to žele. Tako se od 2011. godine putem sustava Moodle može učiti i hrvatski kao ini jezik. Hrvatski internetski tečaj (HiT-1) prvi je e-tečaj hrvatskoga kao inoga jezika za početni stupanj u Hrvatskoj. Nastao je kao plod dugogodišnje uspješne suradnje Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatske matice iseljenika uz tehničku potporu Sveučilišnoga računskoga centra SRCE koji je za izradu tečaja prilagodio LMS sustav Moodle ugradnjom dvaju modula, modula za snimanje zvuka i modula za interaktivne igre, kako bi sustav što više odgovarao specifičnim potrebama učenja jezika. Tečaj HiT-1 u potpunosti se izvodi online, nastavni materijali izrađeni u sustavu organizirani su u sedam nastavnih cjelina koje se sastoje od 150 nastavnih aktivnosti za samostalno učenje za čije svladavanje polaznici imaju na raspolaganju ukupno 12 tjedana. Svaka se nastavna cjelina sastoji od polaznoga govorenoga i pisanoga teksta, često praćenoga animacijama, objašnjenja uz polazni tekst, gramatičkih objašnjenja s prijevodom na engleski i španjolski, leksičkih i gramatičkih zadataka, aktivnosti za uvježbavanje izgovora i aktivnosti za razvoj vještine slušanja, interaktivnih jezičnih igara poput vješala, križaljka, kvizova, domaćih zadaća, trojezičnoga rječnika s čestim oblicima riječi, aktivnosti za samoprocjenu znanja te kulturoloških informacija o Hrvatskoj. Osim toga u program e-tečaja HiT-1 uključeno je i 24 sata individualne nastave s e- lektoricama pomoću Skypea i Webinara kako bi polaznici što više mogli razvijati vještine govorenja i razgovaranja. Dosad su održana tri semestra HiT-a (probni tečaj od ožujka do lipnja 2011., jesenski semestar od rujna do prosinca 2011., zimski od siječnja do travnja 2012.), a četvrti je u tijeku. Polaznici dolaze iz svih dijelova svijeta: iz Perua, Venezuele, Argentine, Urugvaja, Ekvadora, SAD-a, Austrije, Njemačke, Belgije, Rusije, Švedske, Španjolske, Velike Britanije, Grčke, Južne Afrike i Australije. Dosadašnja su iskustva i rezultati polaznika pokazali da uporaba suvremene tehnologije može učinkovito zamijeniti klasičnu nastavu u razredu, da je jezik moguće učiti i naučiti i na ovaj način ta da i učitelji i polaznici imaju uloge drugačije od tradicionalnih jer e- učenje kao i e-poučavanje zahtijeva nove nastavne paradigme i metode.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Bošnjak, Marija; Cvikić, Lidija; Kolaković, Zrinka
Poučavanje jezika putem Moodla // Moodle Moot Hrvatska 2012
Zagreb, Hrvatska, 2012. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
Bošnjak, M., Cvikić, L. & Kolaković, Z. (2012) Poučavanje jezika putem Moodla. U: Moodle Moot Hrvatska 2012.
@article{article, author = {Bo\v{s}njak, Marija and Cviki\'{c}, Lidija and Kolakovi\'{c}, Zrinka}, year = {2012}, keywords = {pou\v{c}vanje jezika, hrvatski jezik, hrvatski kao ini jezik, e-u\v{c}enje}, title = {Pou\v{c}avanje jezika putem Moodla}, keyword = {pou\v{c}vanje jezika, hrvatski jezik, hrvatski kao ini jezik, e-u\v{c}enje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bo\v{s}njak, Marija and Cviki\'{c}, Lidija and Kolakovi\'{c}, Zrinka}, year = {2012}, keywords = {language teaching, Croatian as L2, Croatian Language, e-learning}, title = {Language Teaching in Moodle LMS}, keyword = {language teaching, Croatian as L2, Croatian Language, e-learning}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font