Pregled bibliografske jedinice broj: 586833
Poučavanje jezika putem Moodla
Poučavanje jezika putem Moodla // Moodle Moot Hrvatska 2012
Zagreb, Hrvatska, 2012. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 586833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje jezika putem Moodla
(Language Teaching in Moodle LMS)
Autori
Bošnjak, Marija ; Cvikić, Lidija ; Kolaković, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Moodle Moot Hrvatska 2012
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.06.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
poučvanje jezika ; hrvatski jezik ; hrvatski kao ini jezik ; e-učenje
(language teaching ; Croatian as L2 ; Croatian Language ; e-learning)
Sažetak
Razvoj informacijskih i informacijsko- komunikacijskih tehnologija značajno je utjecao na učenje i poučavanje stranih jezika i doveo do sve veće popularnosti e-učenja. Takvo učenje omogućuje učenje i onih (tzv. malih jezika) jezika koji dosada nisu bili toliko zastupljeni, a polaznicima daje priliku da jezik uče kada i gdje to žele. Tako se od 2011. godine putem sustava Moodle može učiti i hrvatski kao ini jezik. Hrvatski internetski tečaj (HiT-1) prvi je e-tečaj hrvatskoga kao inoga jezika za početni stupanj u Hrvatskoj. Nastao je kao plod dugogodišnje uspješne suradnje Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatske matice iseljenika uz tehničku potporu Sveučilišnoga računskoga centra SRCE koji je za izradu tečaja prilagodio LMS sustav Moodle ugradnjom dvaju modula, modula za snimanje zvuka i modula za interaktivne igre, kako bi sustav što više odgovarao specifičnim potrebama učenja jezika. Tečaj HiT-1 u potpunosti se izvodi online, nastavni materijali izrađeni u sustavu organizirani su u sedam nastavnih cjelina koje se sastoje od 150 nastavnih aktivnosti za samostalno učenje za čije svladavanje polaznici imaju na raspolaganju ukupno 12 tjedana. Svaka se nastavna cjelina sastoji od polaznoga govorenoga i pisanoga teksta, često praćenoga animacijama, objašnjenja uz polazni tekst, gramatičkih objašnjenja s prijevodom na engleski i španjolski, leksičkih i gramatičkih zadataka, aktivnosti za uvježbavanje izgovora i aktivnosti za razvoj vještine slušanja, interaktivnih jezičnih igara poput vješala, križaljka, kvizova, domaćih zadaća, trojezičnoga rječnika s čestim oblicima riječi, aktivnosti za samoprocjenu znanja te kulturoloških informacija o Hrvatskoj. Osim toga u program e-tečaja HiT-1 uključeno je i 24 sata individualne nastave s e- lektoricama pomoću Skypea i Webinara kako bi polaznici što više mogli razvijati vještine govorenja i razgovaranja. Dosad su održana tri semestra HiT-a (probni tečaj od ožujka do lipnja 2011., jesenski semestar od rujna do prosinca 2011., zimski od siječnja do travnja 2012.), a četvrti je u tijeku. Polaznici dolaze iz svih dijelova svijeta: iz Perua, Venezuele, Argentine, Urugvaja, Ekvadora, SAD-a, Austrije, Njemačke, Belgije, Rusije, Švedske, Španjolske, Velike Britanije, Grčke, Južne Afrike i Australije. Dosadašnja su iskustva i rezultati polaznika pokazali da uporaba suvremene tehnologije može učinkovito zamijeniti klasičnu nastavu u razredu, da je jezik moguće učiti i naučiti i na ovaj način ta da i učitelji i polaznici imaju uloge drugačije od tradicionalnih jer e- učenje kao i e-poučavanje zahtijeva nove nastavne paradigme i metode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Lidija Cvikić
(autor)