Pregled bibliografske jedinice broj: 586745
Pokusi pri obradi nastavnih tema „Uvjeti života - Sunce, voda, tlo i zrak“
Pokusi pri obradi nastavnih tema „Uvjeti života - Sunce, voda, tlo i zrak“, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu, Osijek
CROSBI ID: 586745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokusi pri obradi nastavnih tema „Uvjeti života -
Sunce, voda, tlo i zrak“
(Experiments in processing of teaching topics "The
conditions of life - Sun, water, soil and air")
Autori
Benko, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu
Mjesto
Osijek
Datum
06.07
Godina
2012
Stranica
72
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Užarević, Zvonimir
Ključne riječi
pokus ; uvjeti života ; anketa ; razredna knjiga pokusa ; nastavni listići ; samoprocjena učenika
(experiment ; conditions of life ; questionnaire ; classroom experiment book ; educational leaflets ; student self-assessment)
Sažetak
Zadatak učitelja nije da pokaže učenicima što on zna nego pokazati im kako će sami doći do odgovora na brojna pitanja. Upravo takav oblik učenja koji učenici često doživljavaju kao zabavu pružaju pokusi. Pokusi imaju brojne prednosti kao što su razvoj sustavnog i logičkog mišljenja, sposobnost promatranja, aktivnosti i samostalnosti učenika ali i smisao za kolektivan rad. Najvažnija prednost pokusa je usvajanje znanja s razumijevanjem na vizualan način. Nastavni plan i program za osnovnu školu koji propisuje Ministarstvo, znanosti, obrazovanja i športa u Republici Hrvatskoj preporučuje uporabu pokusa u 3. i 4. razredu osnovne škole u nastavnoj cjelini Uvjeti života koja se sastoji od četiri nastavne teme - Sunce, voda, tlo i zrak. Svrha i zadatci ovog diplomskog rada bili su doznati koliko učitelji četvrtih razreda osnovne škole provode pokuse tijekom nastave, koji su to i koliko ih smatraju korisnima te postoji li razlika u uporabi pokusa u gradskoj i seoskoj sredini. U tu svrhu korištena je anketa koja se sastojala od 7 pitanja objektivnog tipa. Uzorak za ovo istraživanje činilo je 10 učitelja/ica, 5 učitelja/ica zaposlenih u gradu i 5 učitelja/ica zaposlenih u osnovnoj školi u selu. Nakon analize odgovora dobiveni su očekivani rezultati. Kod većine pitanja rezultati odgovora među školama su slični, a učitelji koji su zaposleni u seoskim školama pokazali su da u većem postotku smatraju pokuse izuzetno korisnima za razliku od učitelja/ica u gradskoj sredini koji ih smatraju korisnima. Svrha drugog dijela istraživanja bila je upoznati učenike sa pojmom uvjeta života koristeći pokuse u integriranom danu. U tu svrhu korišteni su nastavni listići i samoprocjene učenika kao i razredna knjiga pokusa koju su učenici izradili tijekom integriranog dana. Razredna knjiga pokusa pokazala je da učenici ne shvaćaju u potpunosti što zaključak treba sadržavati iako shvaćaju što su vidjeli i što se dogodilo u pojedinom pokusu. Nastavni listići sastojali su se od 13 pitanja, a samoprocjena učenika od 7. pitanja subjektivnog tipa. Uzorak za ovo istraživanje bilo je 16 učenika 4. razreda POŠ „Antuna Mihanović“ u Slavonskom Brodu. Nakon analize odgovora dobiveni su iznimno dobri rezultati dok je samoprocjena pokazala zadovoljstvo učenika sa svime tijekom integriranog dana te interes za daljnjim učenjem putem pokusa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek