Pregled bibliografske jedinice broj: 586744
Darwinova teorija evolucije - radionice „Darwin danas“ za djecu mlađe školske dobi
Darwinova teorija evolucije - radionice „Darwin danas“ za djecu mlađe školske dobi, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu, Osijek
CROSBI ID: 586744 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Darwinova teorija evolucije - radionice „Darwin danas“ za djecu mlađe školske dobi
(Darwin's evolution theory - workshop "Darwin today" for primary school children)
Autori
Andrić Radišić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu
Mjesto
Osijek
Datum
06.07
Godina
2012
Stranica
70
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Užarević, Zvonimir
Ključne riječi
Charles Darwin; teorija evolucije; radionice
(Charles Darwin; the theory of evolution; workshops)
Sažetak
Charles Robert Darwin, jedan od najpoznatijih svjetskih prirodoslovaca i znanstvenika, autor djela Postanak vrsta i teorije evolucije putem prirodnog odabira. Pod utjecajem petogodišnjeg putovanja Južnom Amerikom i cijelom južnom polutkom Zemlje ostatak života posvetio je povučenom radu u sigurnosti svoga doma i eksperimentiranju. Nesuđeni bogoslov postao je najkontroverznija osoba nakon što je 22 godine nakon povratka s putovanja koje mu je promijenilo život izdao svoje kapitalno djelo Postanak vrsta putem prirodnog odabira. Po njemu je nazvana i ideologija koja zastupa teoriju evolucije - darvinizam. Iako se još i danas vode rasprave oko njegove teorije, Charles Darwin i evolucija prisutni su u obrazovnim programima većine zemalja svijeta pa tako i Hrvatske u sklopu nastave biologije. Istraživanje je napravljeno praktičnim radom u školi u obliku radionica pod nazivom „Darwin danas“. Uzorak na kojem je rađeno istraživanje bili su učenici 4. razreda, koji broji 21 učenika, u OŠ Dragutina Lermana u Brestovcu. Radionice su se održale u tri skupine učenika, a svaka skupina napravila je tri aktivnosti. Aktivnosti su bile povezane sa životom i djelom Charlesa Darwina. Konačan proizvod radionica bila je izložba „Putevima Charlesa Darwina“ organizirana u školskom hodniku. Na kraju istraživanja učenici su popunili evaluacijske listiće kojima su ocijenili aktivnosti svoje skupine. Rezultate istraživanja prikazala sam pomoću fotografija i opisa te grafikona. Promatranje tijekom izvođenja radionica i rezultati evaluacijskih listića govore nam kako su učenici bili vrlo zadovoljni radom na različitim aktivnostima koje su simulirale stvarne životne situacije inspirirane životom poznatog prirodoslovca Charlesa Darwina. Rezultati analiziranih evaluacijskih listića pokazali su visoke prosječne ocjene kojima su učenici ocijenili pojedine aktivnosti, a koje su se kretale od 4, 71 do 5, 00, što potvrđuje njihovo zadovoljstvo održanim radionicama na temu „Darwin danas“. Cilj je bio jednostavnim i uzrastu prilagođenim zadacima potaknuti na daljnje istraživanje i zanimanje, ali i pripremanje za sadržaje viših razreda osnovne i srednje škole. Prilagodbom aktivnosti i tekstova koji govore o životu Charlesa Darwina uspjela sam približiti temu učenicima i učiniti je zanimljivom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek