Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 586441

Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata


Matić, Daniela; Bibić, Jasminka
Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata // Školski vjesnik, 58 (2009), 1; 17-32 (recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 586441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata
(The level of writing proficiency in pupils and university students)

Autori
Matić, Daniela ; Bibić, Jasminka

Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 58 (2009), 1; 17-32

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
studenti ; učenici ; vještina pisanja
(pupils ; students ; writing skills)

Sažetak
U ovome smo radu željele usporediti stupanj ovladanosti vještinom pisanja kod učenika na početku srednjoškolskog obrazovanja i studenata prve godine tehničkoga fakulteta. Istraživanje smo provele na temelju njihovih pisanih radova na zadanu temu. Na sintaktičko-semantičkoj razini pratile smo upotrebu vokabulara i gramatičkih struktura, a na razini diskursa zanimalo nas je ostvarenje komunikacijskoga cilja, struktura teksta, (ne)postojanje logičnoga slijeda događanja, jasnoća i razumljivost napisanoga. Također smo željele utvrditi znaju li odvojiti bitne činjenice od nebitnih. Ustanovile smo pogreške i nedostatke koji su konstantni kod obiju dobnih skupina bez obzira na intenzitet učenja engleskoga jezika i, u slučaju studenata, prethodno znanje. Zaključile smo da obje skupine poteškoće većinom imaju u onim jezičnim kategorijama koje su i inače teške govornicima hrvatskoga jezika, a to su članovi, prijedlozi i glagolska vremena. Nedostatci na diskursnoj razini pokazuju da se pisanjem tijekom školovanja nije dovoljno sustavno bavilo ni na stranome, a vjerojatno ni na materinjem jeziku. Budući da studenti više neće imati prigodu, u okviru redovnog školovanja, za učenje engleskoga jezika, a kamoli za uvježbavanje vještine pisanja koja će im vjerojatno biti potrebna u profesionalnome životu, smatramo da bi se podučavanju ove vještine moralo dodijeliti mnogo više važnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split

Profili:

Avatar Url Daniela Matić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Matić, Daniela; Bibić, Jasminka
Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata // Školski vjesnik, 58 (2009), 1; 17-32 (recenziran, članak, stručni)
Matić, D. & Bibić, J. (2009) Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata. Školski vjesnik, 58 (1), 17-32.
@article{article, author = {Mati\'{c}, Daniela and Bibi\'{c}, Jasminka}, year = {2009}, pages = {17-32}, keywords = {studenti, u\v{c}enici, vje\v{s}tina pisanja}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {58}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Uspje\v{s}nost pisanja na engleskome jeziku kod u\v{c}enika i studenata}, keyword = {studenti, u\v{c}enici, vje\v{s}tina pisanja} }
@article{article, author = {Mati\'{c}, Daniela and Bibi\'{c}, Jasminka}, year = {2009}, pages = {17-32}, keywords = {pupils, students, writing skills}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {58}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {The level of writing proficiency in pupils and university students}, keyword = {pupils, students, writing skills} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA International Bibliography
  • HRČAK





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font