Pregled bibliografske jedinice broj: 586441
Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata
Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata // Školski vjesnik, 58 (2009), 1; 17-32 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 586441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uspješnost pisanja na engleskome jeziku kod učenika i studenata
(The level of writing proficiency in pupils and university students)
Autori
Matić, Daniela ; Bibić, Jasminka
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 58
(2009), 1;
17-32
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
studenti ; učenici ; vještina pisanja
(pupils ; students ; writing skills)
Sažetak
U ovome smo radu željele usporediti stupanj ovladanosti vještinom pisanja kod učenika na početku srednjoškolskog obrazovanja i studenata prve godine tehničkoga fakulteta. Istraživanje smo provele na temelju njihovih pisanih radova na zadanu temu. Na sintaktičko-semantičkoj razini pratile smo upotrebu vokabulara i gramatičkih struktura, a na razini diskursa zanimalo nas je ostvarenje komunikacijskoga cilja, struktura teksta, (ne)postojanje logičnoga slijeda događanja, jasnoća i razumljivost napisanoga. Također smo željele utvrditi znaju li odvojiti bitne činjenice od nebitnih. Ustanovile smo pogreške i nedostatke koji su konstantni kod obiju dobnih skupina bez obzira na intenzitet učenja engleskoga jezika i, u slučaju studenata, prethodno znanje. Zaključile smo da obje skupine poteškoće većinom imaju u onim jezičnim kategorijama koje su i inače teške govornicima hrvatskoga jezika, a to su članovi, prijedlozi i glagolska vremena. Nedostatci na diskursnoj razini pokazuju da se pisanjem tijekom školovanja nije dovoljno sustavno bavilo ni na stranome, a vjerojatno ni na materinjem jeziku. Budući da studenti više neće imati prigodu, u okviru redovnog školovanja, za učenje engleskoga jezika, a kamoli za uvježbavanje vještine pisanja koja će im vjerojatno biti potrebna u profesionalnome životu, smatramo da bi se podučavanju ove vještine moralo dodijeliti mnogo više važnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split
Profili:
Daniela Matić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA International Bibliography
- HRČAK