Pregled bibliografske jedinice broj: 586437
Oglasi za posao kao oblik javne komunikacije
Oglasi za posao kao oblik javne komunikacije // Lingvistika javne komunikacije: sociokulturni, pragmatički i stilistički aspekti / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Belaj, Branimir ; Kuna, Branko (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009. str. 69-84 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 586437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oglasi za posao kao oblik javne komunikacije
(Job advertisements as a form of public communication)
Autori
Matić, Daniela ; Stojan, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Lingvistika javne komunikacije: sociokulturni, pragmatički i stilistički aspekti
/ Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Belaj, Branimir ; Kuna, Branko - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL) ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2009, 69-84
ISBN
978-953-314-002-5
Skup
22. međunarodnom godišnjem skupu Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku (HDPL)"Lingvistika javne komunikacije"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.05.2008. - 24.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
oglasi za posao ; diskurs ; kritička diskurzivna analiza ; žanr ; reklame
(job advertisements ; discourse ; critical discourse analysis ; genre ; advertising)
Sažetak
U radu će se na primjerima oglasa za posao objavljenima u dnevnom tisku tijekom ožujka/travnja 1997., 1998., 2002., 2007. i 2008. (Slobodna Dalmacija, Večernji list i Jutarnji list) prikazom njihove tekstualne strukture i komunikacijskih značajki pratiti i analizirati kako i koliko se diskursni žanr oglašavanja slobodnih radnih mjesta mijenjao tijekom odabranoga razdoblja. Oglašavanje kao oblik javne komunikacije u kojemu se poslodavci obraćaju potencijalnim kandidatima putem tiska doživljava promjene u formalnome i sadržajnome pogledu u prvom redu dolaskom stranih tvrtki na hrvatsko tržište rada te gospodarskim i društvenim transformacijama izazvanima tranzicijskim procesima. Na temelju prikupljenoga korpusa pokušat će se utvrditi kojim su jezičnim (a i nejezičnim) sredstvima poslodavci željeli privući pozornost kandidata i predstaviti snagu svoje tvrtke u navedenome razdoblju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split