Pregled bibliografske jedinice broj: 586190
Medijska konstrukcija socijalne zbilje
Medijska konstrukcija socijalne zbilje // Integralni dijalozi - transdisciplinarni razgovori
Zagreb, Hrvatska, 2012. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 586190 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska konstrukcija socijalne zbilje
(Media construction of social reality)
Autori
Hromadžić, Hajrudin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Integralni dijalozi - transdisciplinarni razgovori
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.03.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Mediji; socijalna zbilja; spektakularizacija; tabloidizacija
(Media; social reality; spectacularisation; tabloidization)
Sažetak
Iz medijskih studija znamo da mediji nisu samo puki čimbenik prijenosa informacija već su aktivan faktor u konstrukciji političke, ekonomske, kulturne i svake druge društvene realnosti. Također, već uvriježena fraza o “medijima kao ogledalu društva” može biti opravdana kao putokaz ka interpretaciji medijskih formi, organizacijskih i uređivačkih politika medijskih institucija, te programskih sadržaja i produkcijsko-konzumpcijskih matrica putem njih proizvedenih, koje neposredno svjedoče o duhu vremena, slici i prilici aktualnog društva kojeg su mediji nezamjenjiv i aktivan dio. Stoga, možemo ustvrditi kako današnji mediji doprinose općoj spektakularizaciji i problematičnom tipu depolitizacije društva, opipavaju tabloidne trendove i traže svoj financijski interes, a posljedično tomu medijski pejzaž, određen programskim karakteristikama tzv. celebrity kulture, to jest estradizacijom, infotainmentom i infomercialom, u sve je većoj mjeri tek puki okvir za medijsku reklamu i oglašavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija