Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 586162

Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju


Lasić-Lazić, Jadranka; Špiranec, Sonja; Banek Zorica, Mihaela
Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju // Medijska istraživanja, 18 (2012), 1; 125-143 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 586162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju
(Lost in new learning environments – found in information literacy education)

Autori
Lasić-Lazić, Jadranka ; Špiranec, Sonja ; Banek Zorica, Mihaela

Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 18 (2012), 1; 125-143

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
informacijska pismenost; „pismenosti 21. stoljeća“; medijska pismenost; obrazovni sustavi; Google generacija; informacijsko ponašanje; medijske navike; pregled istraživanja.
(information literacy; „21.st century literacies“; media literacy; educational systems; Google generation; information behaviour; media habits; research overview)

Sažetak
Suvremene ideje o učenju, koje zastupa konstruktivistička teorija obrazovanja, u svojim polazištima obuhvaćaju definiranje uloge informacijske pismenosti u obrazovnim sustavima jer informacijska pismenost pomaže učenicima i studentima u snalaženju, razumijevanju i kritičkom preispitivanju iznimno kompleksnih informacijskih prostora. Digitalno okruženje još je više naglasilo povezanost modaliteta ulaženja u interakciju s informacijom i učenja te naglasilo ulogu informacijske pismenosti u obrazovanju. U kontekstu povezivanja suvremenih polazišta obrazovanja i informacijske pismenosti, nameće se pitanje informacijske opismenjenosti internetske ili Google generacije, tj. njihovih obrazaca traženja i korištenja informacija u obrazovne svrhe. Pregršt literature upućuje na promjenu informacijskog ponašanja i medijskih navika ove skupine mladih ljudi. U radu će se prvo predstaviti koncept informacijske pismenosti, prikazati njegova povezanost sa suvremenim polazištima u obrazovanju te ga smjestiti u raspon „pismenosti 21. stoljeća“. Posebno će biti prikazan odnos medijske i informacijske pismenosti čije ukrštavanje predlažu istaknute institucije poput UNESCO-a. Cilj ovoga rada jest analizirati odabrana primarna istraživanja obrazaca informacijskog ponašanja mladih (učenika i studenata) radi upućivanja na poteškoće koje se, uslijed promjena u informacijskim interakcijama, pojavljuju u procesima učenja. Iako se pripadnicima novih generacija učenika pripisuju iznimne vještine korištenja novih tehnologija, rezultati istraživanja informacijskih i medijskih navika, interakcija i načina procesiranja informacija pokazuju da se radi o horizontalnim ili površnim interakcijama koje su usmjerene na kvantitetu podataka umjesto na njihovo kvalitetno tumačenje i kritičko razmatranje koji su, kao takvi, pretpostavka za dubinsko, smisleno i istinsko učenje. Uočene kritičke sastavnice informacijskog ponašanja, koje se izravno odražavaju i na kvalitetu procesa učenja, će se usporediti i povezati s kompetencijama koje se stječu postupcima informacijskog opismenjivanja. Matrica povezanosti pouzdan je i poticajan razlog sustavnome uvođenju informacijske pismenosti u obrazovanje.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301799-1755 - Organizacija, upravljanje i razmjena znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju (Lasić-Lazić, Jadranka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Lasić-Lazić, Jadranka; Špiranec, Sonja; Banek Zorica, Mihaela
Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju // Medijska istraživanja, 18 (2012), 1; 125-143 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Lasić-Lazić, J., Špiranec, S. & Banek Zorica, M. (2012) Izgubljeni u novim obrazovnim okruženjima – pronađeni u informacijskom opismenjivanju. Medijska istraživanja, 18 (1), 125-143.
@article{article, author = {Lasi\'{c}-Lazi\'{c}, Jadranka and \v{S}piranec, Sonja and Banek Zorica, Mihaela}, year = {2012}, pages = {125-143}, keywords = {informacijska pismenost, „pismenosti 21. stolje\'{c}a“, medijska pismenost, obrazovni sustavi, Google generacija, informacijsko pona\v{s}anje, medijske navike, pregled istra\v{z}ivanja.}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Izgubljeni u novim obrazovnim okru\v{z}enjima – prona\djeni u informacijskom opismenjivanju}, keyword = {informacijska pismenost, „pismenosti 21. stolje\'{c}a“, medijska pismenost, obrazovni sustavi, Google generacija, informacijsko pona\v{s}anje, medijske navike, pregled istra\v{z}ivanja.} }
@article{article, author = {Lasi\'{c}-Lazi\'{c}, Jadranka and \v{S}piranec, Sonja and Banek Zorica, Mihaela}, year = {2012}, pages = {125-143}, keywords = {information literacy, „21.st century literacies“, media literacy, educational systems, Google generation, information behaviour, media habits, research overview}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Lost in new learning environments – found in information literacy education}, keyword = {information literacy, „21.st century literacies“, media literacy, educational systems, Google generation, information behaviour, media habits, research overview} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font