Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 585786

Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema?


Majdak, Marijana
Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema? // Postignuća i izazovi razvoja supervizije / Ajduković, Marina (ur.).
Zagreb: Sveučilišna tiskara, 2012. str. 33-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 585786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema?
(What kind of support to give to students who research socialy sensitive themas?)

Autori
Majdak, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Postignuća i izazovi razvoja supervizije / Ajduković, Marina - Zagreb : Sveučilišna tiskara, 2012, 33-33

ISBN
978-953-6353-23-1

Skup
Postignuća i izazovi razvoja supervizije

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.04.2012. - 20.04.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Nastavnik mentor; podrška studentima istraživačima; mladi u riziku; kvalitativna metodologija
(Profesor mentor; support to students researchers; youth in risk; kvalitative methodology)

Sažetak
U okviru obrazovanja na Studiju socijalnog rada u Zagrebu studenti završnih godina preddiplomskog studija, diplomskog studija kao i polaznici poslijediplomskih studija često provode istraživanja sa skupinama mladih koje su bili izloženi zlostavljanju, zanemarivanju ili se i sam rizično ponašaju, a teme koje odabiru često uključuju ispitivanja o obiteljskim odnosima, iskustvima stigmatizacije, traumatizacije i slično. Pri tome se sve češće odlučuju na kvalitativnu metodologiju (intervju ili fokusne grupe). Iskustvo nastavnika mentora studentima koji se odlučuju za kvalitativna istraživanja sa različitim skupinama mladih pokazalo je da se radi o zadatku punom izazova, te da se javljaju neka pitanja i dileme o kojima bi bilo dobro raspraviti. Kao prvo: Što sve uključuje uloga nastavnika mentora pri odabiru teme i metodologije, organizaciji i provedbi takvih kvalitativnih istraživanja? Nastavnik mentor treba procjeniti kompetencije studenata za provođenje kvalitativnog istraživanja (znaju li o kakvim mladima se radi, koja su njihova obilježja, znaju li kako voditi razgovor s mladima, kako ih motivirati za sudjelovanje). Zatim pripremiti studenta za provedbu kvalitativnog istraživanja (dati uputu i usmjeriti studente na koji način će obaviti istraživanje, istaći važnost zaštite sudionika da ne kažu više u kontekstu...). Nadalje, nastavnik mentor zajedno sa studentom priprema teren za provedbu istraživanja (pribavlja etičke suglasnosti i suglasnosti nadležnih tijela). S obzirom da se radi o istraživanju osjetljivih tema takav razgovor mlade može potaknuti na ljutnju i agresivnost ili tugu i plač. Student voditelj fokusne grupe tada može biti u dilemi koja je sada njegova uloga i kako postupiti. Isto tako, neka iskazana iskustva mogu i kod studenata voditelja fokusne grupe dovesti do nekih unutarnjih procesa koji se mogu odraziti na njegovo daljnje vođenje gupe ili mijenjanje pristupa. Pitanja o kojima bi trebalo raspraviti su: Da li je student istraživač sposoban preuzeti brigu sam o sebi? Kako procjeniti da li mu je potreban i kakav oblik podrške (psihičko rasterećenje, supervizija)? Što kada student prikuplja podatke kroz duže vrijeme? Ako je nastavnik mentor dužan osigurati podršku za rad na takvom području treba li i on posjedovati određena znanja koja će mu omogućiti da studentu pruži potrebnu podršku?

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marijana Majdak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Majdak, Marijana
Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema? // Postignuća i izazovi razvoja supervizije / Ajduković, Marina (ur.).
Zagreb: Sveučilišna tiskara, 2012. str. 33-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Majdak, M. (2012) Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema?. U: Ajduković, M. (ur.)Postignuća i izazovi razvoja supervizije.
@article{article, author = {Majdak, Marijana}, editor = {Ajdukovi\'{c}, M.}, year = {2012}, pages = {33-33}, keywords = {Nastavnik mentor, podr\v{s}ka studentima istra\v{z}iva\v{c}ima, mladi u riziku, kvalitativna metodologija}, isbn = {978-953-6353-23-1}, title = {Kakvu podr\v{s}ku pru\v{z}iti studentima u istra\v{z}ivanjima socijalno osjetljivih tema?}, keyword = {Nastavnik mentor, podr\v{s}ka studentima istra\v{z}iva\v{c}ima, mladi u riziku, kvalitativna metodologija}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}na tiskara}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Majdak, Marijana}, editor = {Ajdukovi\'{c}, M.}, year = {2012}, pages = {33-33}, keywords = {Profesor mentor, support to students researchers, youth in risk, kvalitative methodology}, isbn = {978-953-6353-23-1}, title = {What kind of support to give to students who research socialy sensitive themas?}, keyword = {Profesor mentor, support to students researchers, youth in risk, kvalitative methodology}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}na tiskara}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font