Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 585741

Trend razvoja motoričkih sposobnosti učenika od 5. do 8. Razreda


Badrić, Marko; Sporiš, Goran; Trklja, Emir; Petrović, Josipa;
Trend razvoja motoričkih sposobnosti učenika od 5. do 8. Razreda // 21. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske / Findak, V. (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2012. str. 115-121 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 585741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Trend razvoja motoričkih sposobnosti učenika od 5. do 8. Razreda
(Motor development among pupils for 5 to 8 grade)

Autori
Badrić, Marko ; Sporiš, Goran ; Trklja, Emir ; Petrović, Josipa ;

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
21. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske / Findak, V. - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2012, 115-121

ISBN
953-95082-9-0

Skup
Intenzifikacija procesa vježbanja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 26.06.2012. - 30.06.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
motoričke sposobnosti; učenici; tjelesna i zdravstvena kultura
(motor abilities; pupils; physical education)

Sažetak
Za optimalan rast i razvoj osobito je važna optimalna razina motoričkih sposobnosti (Findak i sur., 1996). Za njihov razvoj, potrebno je kontinuirano i sustavno tjelesno vježbanje koje učenici ne zadovoljavaju s dva sata nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Upravo zbog toga, stvaranje navike pravilnog korištenja slobodnog vremena posvećenom tjelesnom vježbanju i kretanju postaje s kineziološkog motrišta primarna odgojna zadaća (Prskalo, 2005). Cilj rada je utvrditi razlike u trendu razvoja motoričkih sposobnosti između učenika od 11-14 godine starosti. U istraživanju je korišten uzorak od 434 dječaka osnovnih škola. Subuzorci definirani prema dobi podijeljeni su u 4 subuzorka: 5. razred (srednja dob 11, 22±0, 44) 103 učenika, 6. razred (srednja dob 12, 24±0, 50) 121 učenika i 7. razred (srednja dob 13, 18±0, 41) 108 učenika, 8. razred (srednja dob 14, 19±0, 39) 102 učenika. Uvidom u rezultate vidljivo je da su dobivene tri statistički značajne diskriminacijske funkcije koje pokazuju značajno razlikovanje između definiranih subuzoraka u motoričkim sposobnostima. Rezultati razlika na prvoj diskriminacijskoj funkciji pokazuju da su najvećem razlikovanju između subuzoraka doprinijele varijable koje mjere eksplozivnu snagu, fleksibilnost i brzinu frekvencije pokreta. Manje razlike između istraživanih subuzoraka očituju se u varijablama za procjenu repetitivne snage i koordinacije. Najveći doprinos razlici na drugoj diskriminacijskoj funkciji imaju varijable za procjenu repetitivne snage i u manjoj mjeri varijable koje mjere koordinaciju. Na trećoj diskriminativnoj funkciji razlici između subuzoraka definiranih prema dobi najviše doprinose varijable za procjenu repetitivne i eksplozivne snage. Temeljem dobivenih rezultata može se zaključiti da se trend razvoja motoričkih sposobnosti s obzirom na dob odvija sukladno zakonitostima razvoja motoričkih sposobnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Badrić (autor)

Avatar Url Goran Sporiš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Badrić, Marko; Sporiš, Goran; Trklja, Emir; Petrović, Josipa;
Trend razvoja motoričkih sposobnosti učenika od 5. do 8. Razreda // 21. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske / Findak, V. (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2012. str. 115-121 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Badrić, M., Sporiš, G., Trklja, E., Petrović, J. & (2012) Trend razvoja motoričkih sposobnosti učenika od 5. do 8. Razreda. U: Findak, V. (ur.)21. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske.
@article{article, author = {Badri\'{c}, Marko and Spori\v{s}, Goran and Trklja, Emir and Petrovi\'{c}, Josipa}, editor = {Findak, V.}, year = {2012}, pages = {115-121}, keywords = {motori\v{c}ke sposobnosti, u\v{c}enici, tjelesna i zdravstvena kultura}, isbn = {953-95082-9-0}, title = {Trend razvoja motori\v{c}kih sposobnosti u\v{c}enika od 5. do 8. Razreda}, keyword = {motori\v{c}ke sposobnosti, u\v{c}enici, tjelesna i zdravstvena kultura}, publisher = {Hrvatski kineziolo\v{s}ki savez (HKS)}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Badri\'{c}, Marko and Spori\v{s}, Goran and Trklja, Emir and Petrovi\'{c}, Josipa}, editor = {Findak, V.}, year = {2012}, pages = {115-121}, keywords = {motor abilities, pupils, physical education}, isbn = {953-95082-9-0}, title = {Motor development among pupils for 5 to 8 grade}, keyword = {motor abilities, pupils, physical education}, publisher = {Hrvatski kineziolo\v{s}ki savez (HKS)}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font