Pregled bibliografske jedinice broj: 585741
Trend razvoja motoričkih sposobnosti učenika od 5. do 8. Razreda
Trend razvoja motoričkih sposobnosti učenika od 5. do 8. Razreda // 21. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske / Findak, V. (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2012. str. 115-121 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 585741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trend razvoja motoričkih sposobnosti učenika od 5. do 8. Razreda
(Motor development among pupils for 5 to 8 grade)
Autori
Badrić, Marko ; Sporiš, Goran ; Trklja, Emir ; Petrović, Josipa ;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
21. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
/ Findak, V. - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2012, 115-121
ISBN
953-95082-9-0
Skup
Intenzifikacija procesa vježbanja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 26.06.2012. - 30.06.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
motoričke sposobnosti; učenici; tjelesna i zdravstvena kultura
(motor abilities; pupils; physical education)
Sažetak
Za optimalan rast i razvoj osobito je važna optimalna razina motoričkih sposobnosti (Findak i sur., 1996). Za njihov razvoj, potrebno je kontinuirano i sustavno tjelesno vježbanje koje učenici ne zadovoljavaju s dva sata nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Upravo zbog toga, stvaranje navike pravilnog korištenja slobodnog vremena posvećenom tjelesnom vježbanju i kretanju postaje s kineziološkog motrišta primarna odgojna zadaća (Prskalo, 2005). Cilj rada je utvrditi razlike u trendu razvoja motoričkih sposobnosti između učenika od 11-14 godine starosti. U istraživanju je korišten uzorak od 434 dječaka osnovnih škola. Subuzorci definirani prema dobi podijeljeni su u 4 subuzorka: 5. razred (srednja dob 11, 22±0, 44) 103 učenika, 6. razred (srednja dob 12, 24±0, 50) 121 učenika i 7. razred (srednja dob 13, 18±0, 41) 108 učenika, 8. razred (srednja dob 14, 19±0, 39) 102 učenika. Uvidom u rezultate vidljivo je da su dobivene tri statistički značajne diskriminacijske funkcije koje pokazuju značajno razlikovanje između definiranih subuzoraka u motoričkim sposobnostima. Rezultati razlika na prvoj diskriminacijskoj funkciji pokazuju da su najvećem razlikovanju između subuzoraka doprinijele varijable koje mjere eksplozivnu snagu, fleksibilnost i brzinu frekvencije pokreta. Manje razlike između istraživanih subuzoraka očituju se u varijablama za procjenu repetitivne snage i koordinacije. Najveći doprinos razlici na drugoj diskriminacijskoj funkciji imaju varijable za procjenu repetitivne snage i u manjoj mjeri varijable koje mjere koordinaciju. Na trećoj diskriminativnoj funkciji razlici između subuzoraka definiranih prema dobi najviše doprinose varijable za procjenu repetitivne i eksplozivne snage. Temeljem dobivenih rezultata može se zaključiti da se trend razvoja motoričkih sposobnosti s obzirom na dob odvija sukladno zakonitostima razvoja motoričkih sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb