Pregled bibliografske jedinice broj: 58567
Veliki tjedan u splitskoj katedrali. Obredna glazba tijekom XVIII. i XIX. stoljeća
Veliki tjedan u splitskoj katedrali. Obredna glazba tijekom XVIII. i XIX. stoljeća // Muka kao nepresušno nadahnuće kulture / Čikeš, Ivo (ur.).
Zagreb: Pasionska baština, 1999. str. 245-261 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 58567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Veliki tjedan u splitskoj katedrali. Obredna glazba tijekom XVIII. i XIX. stoljeća
(Holly Week in the Split Cathedra. Liturgical Music during the 18th and 19th Centuries)
Autori
Grgić, Miljenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Muka kao nepresušno nadahnuće kulture
/ Čikeš, Ivo - Zagreb : Pasionska baština, 1999, 245-261
Skup
Pasionska baština
Mjesto i datum
Korčula, Hrvatska; Hvar, Hrvatska, 26.03.1998. - 29.03.1998
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
repertoar Velikog tjedna; Split; katedrala; glazbenici
(Holly Week repertory; Split; cathedral; musicians)
Sažetak
Članak je sastavljen iz 4 tematske cjeline (Komplementarnost glazbenog stvaralaštva i reprodukcije, Repertoar Velikog tjedna, Prijepisi muzikalija, Honoriranje pjevača i svirača), uz uvod i zaključak. Sadrži 60 bilježaka i 4 slikovne ilustracije. Pretežito su to novi i do sada neobjavljeni podaci koje je autor pribavio dugogodišnjim sustavnim istraživanjima Arhiva katedralne župe u Splitu (Spisi, Blagajnički dnevnici, Protokoli i sl.). Građa je metodično raspoređena i znalački prikazana u kronološkom rasponu od sredine XVIII. do konca XIX. stoljeća. Kroz takav prikaz lako se dadu zamijetiti usponi i padovi u glazbenom stvaralaštvu i reprodukciji Splita, za koje se može utvrditi da su uvijek stajali u komplementarnom odnosu. Naročito je važno da zanimanje za domaće, navlastito splitsko crkveno glazbeno stvaralaštvo ne opada čak i u razdobljima najveće stvaralačke krize (kraj XIX stoljeća). Tada se uz recentna izdanja, rado poseže za djelima ranijih kapelnika splitske katedrale. Ona se prerađuju i adaptiraju u skladu s izvodilačkim sposobnostima onovremenih pjevača (i svirača). Samim tim to proizvodi brojne prijepise muzikalija, čiji su prepisivači u velikom broju u radu navedeni. U članku je obrađen jedan uglavnom zapostavljani glazbeno-sociološki aspekt, a odnosi se na honoriranje pjevača i svirača u službi katedrale, dakako, samo za razdoblje trajanja Velikog tjedna, za koje autor nalazi da su Splićani dugo tvrdili da je to samo njihova posebnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA