Pregled bibliografske jedinice broj: 585097
Uloga knjižnice u obrazovanju roditelja
Uloga knjižnice u obrazovanju roditelja // Suradnja dječjih knjižnica i roditelja
Zagreb, Hrvatska, 2012. (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 585097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga knjižnice u obrazovanju roditelja
(The role of libraries in parents' education)
Autori
Stričević, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
Suradnja dječjih knjižnica i roditelja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.03.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dječja knjižnica; roditelji kao korisnici; suradnja
(children's library; parents as users; co-operation)
Sažetak
U smjernicama i dokumentima koji na međunarodnoj razini reguliraju ulogu i djelovanje dječjih knjižnica roditelji se smatraju korisnicima knjižnice, a ne samo pratnjom djeci. To se posebice odnosi na roditelje djece predškolske dobi kojima dječje knjižnice trebaju omogućiti dobivanje raznih informacija i edukaciju u području dječjeg razvoja i razvoja čitatelja. Isti dokumenti, kada govore o ulozi dječjih knjižnica, ističu obrazovnu ulogu knjižnica, posebice u cjeloživotnom učenju. Diversifikacija stilova života danas, globalno informacijsko i multikulturalno okruženje, strukturalne promjene obitelji, nova uloga roditelja i niz drugih društveno-ekonomskih i obiteljskih čimbenika stvaraju uvjete u kojima djeca danas odrastaju. Od roditelja se očekuje da stvaraju najbolje moguće okruženje za razvoj i odgoj djeteta, kako u obitelji tako i izvan nje. Pritom im je potrebna pomoć stručnjaka jer se očekuje da poznaju razvoj djeteta, znaju kako odgajati dijete na tragu pozitivnog roditeljstva, da posjeduju potrebne vještine, da njihovo odgojno djelovanje bude optimalno, da rade na sebi i da se dobro osjećaju u roditeljskoj ulozi. Stoga se može reći da je uloga bilo kojeg oblika obrazovanja roditelja usmjerena na postizanje kontinuiteta obiteljskih i izvanobiteljskih čimbenika odgoja i obrazovanja, te unapređenje kvalitete odnosa unutar obitelji – cilj jest jačanje roditeljskih kompetencija i preventivno djelovanje, što bi trebalo osposobiti roditelje za pravodobni i odgovarajući odgovor na djetetove potrebe. Jačanje roditeljskih kompetencija usmjereno je na pomoć roditelju da se dobro osjeća u svojoj roditeljskoj ulozi kojoj je dorastao, što ga čini sposobnim ne samo za obiteljski odgoj nego i za biranje najboljeg za svoje dijete u smislu izvanobiteljskih utjecaja i uspostave partnerstva s onima koji dijete odgajaju i obrazuju Obrazovanje roditelja s ciljem da im se pomogne u odgoju i pruži podrška nije ideja suvremenog doba, no promijenile su se metode i oblici rada. U ispunjavanju roditeljske uloge roditelji trebaju posebne informacije, potporu i vještine koje će im pomoći u oblikovanju i ostvarivanju njihovih želja za vlastitim razvojem i razvojem njihove djece, a to postavlja i nove zadaće pred javne politike i ustanove koje rade s djecom. Stoga je djelatnost dječjih knjižnica u odnosu na roditelje usmjerena na informiranje i obrazovanje roditelja kroz različite organizacijske oblike za različite ciljne skupine, imajući u vidu koje oblike roditelji preferiraju s obzirom na potencijalnu vlastitu aktivnost. Oni se provode u fizičkom prostoru knjižnice, ali i u virtualnom koji današnji mladi roditelji sve više preferiraju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(autor)