Pregled bibliografske jedinice broj: 585066
Oblikovanje habitusa pismene osobe u ranoj dobi
Oblikovanje habitusa pismene osobe u ranoj dobi // 18. Psychology Days in Zadar - Paper Summaries / Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2012. str. 96-96 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 585066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje habitusa pismene osobe u ranoj dobi
(Shaping the habitus of reading literacy in preschool children)
Autori
Juric, Mate ; Jelušić, Srećko ; Ćubela Adorić, Vera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
18. Psychology Days in Zadar - Paper Summaries
/ Penezić, Zvjezdan ; Ćubela Adorić, Vera ; Ombla, Jelena ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle ; Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2012, 96-96
ISBN
978-953-7237-34-9
Skup
18. Psychology Days in Zadar
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
stavovi prema čitanju; čitanje u predškolskoj dobi; čitanje djeci; kritičko ekološka teorija; pismenost
(reading attitudes; reading in the preschool age; reading to children; critical ecological theory; literacy)
Sažetak
U sklopu znanstvenog projekta Istraživanje čitateljskih navika i informacijskih potreba građana Hrvatske ispitani su stavovi roditelja predškolske djece prema razvijanju čitateljskih interesa i aktivnosti u ranoj dobi, kao i aktualne čitateljske aktivnosti roditelja i djece. Polazeći od kritičko ekološke teorije, primijenjene na društveno polje pismenosti, u radu se opisuje uloga okruženja, interakcije između djeteta i roditelja, te uloga aktivnosti čitanja na formiranje habitusa pismenosti u djece rane dobi. Uz to, objašnjava se roditeljsko shvaćanje dodane vrijednosti kao posljedice aktivnosti čitanja. Nakon prikaza rezultata na temelju provedene analize podataka, raspravlja se o čitateljskim aktivnostima i stavovima roditelja prema razvijanju čitateljskih interesa i aktivnosti u ranoj dobi. Relevantni podaci prikupljeni su od 1858 roditelja djece iz 48 dječjih vrtića u svim županijama RH. Roditelji su popunili anketni upitnik kojim su, uz ranije navedene varijable, ispitane i neke socio-demografske značajke, poput radnog statusa roditelja i broja djece u obitelji. U većini slučajeva, upitnik su popunile majke, za koje je također utvrđeno da su, u prosjeku, općenito uključenije u čitateljske aktivnosti djece. Rezultati provedenih analiza pokazuju da su roditelji koji više čitaju djeci skloniji percepciji različitih dobiti od čitanja, koje interpretiraju u terminima razvijanja pismenosti te stjecanja vještina regulacije vlastitog ponašanja, posebice po uzoru na osobu koja djetetu čita. Ove percipirane dobiti, kao i značaj koji roditelji pridaju ranom poticanju čitanja, pokazali su se povezanima s čitateljskim okruženjem i navikama samih roditelja, uključujući čitanje knjiga (ali ne i dnevnoga tiska) te posjedovanje vlastite, kućne biblioteke. Na osnovi dobivenih podataka u zaključnome dijelu rada nastoji se opisati društveno polje pismenosti koje se konstituira u obiteljskom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru