Pregled bibliografske jedinice broj: 584759
Kriteriji kvalitete u situacijama učenja
Kriteriji kvalitete u situacijama učenja // Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 64 (2011), 4-7 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 584759 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kriteriji kvalitete u situacijama učenja
(Quality criteria in learning situations)
Autori
Slunjski, Edita
Izvornik
Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima (1331-1948) 64
(2011);
4-7
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Oblikovanje situacija učenja; aktivnosti djece; indirektna podrška odgajatelja
(creating learning situations; children's activities; indirect preschool teacher support)
Sažetak
Organizaciju uvjeta za aktivnosti djece valja temeljiti na suvremenim pedagoškim idejama i znanstvenim spoznajama. Među ostalim, to podrazumijeva i uvažavanje prirode učenja djece, koja je aktivna, istraživačka i otkrivačka, kao i činjenice da su djeca socijalna bića koja od najranije dobi stupaju u svrhovite socijalne interakcije sa svojim socijalnim okruženjem. Prevedene na oblikovanje odgojno-obrazovnih aktivnosti u vrtiću, navedene ideje znače organiziranje uvjeta u kojima djeca imaju što činiti (aktivno sudjelovati, istraživati, otkrivati) i u kojima to mogu činiti s drugima (drugom djecom, odraslima). Vidljivo je kako se naglasak stavlja na stvaranje uvjeta za aktivnosti djece, tj. oblikovanje situacije učenja, a ne na striktno planiranje i izravno upravljanje tim aktivnostima. Naime, učenje je dinamičan i nepredvidiv proces kojeg ne možemo u potpunosti predvidjeti ni kontrolirati, nego uspostaviti pedagoške uvjete koji djeci omogućuju da sami generiraju za njih značajno i smisleno znanje, u skladu sa svojim individualnim potrebama i mogućnostima. Osmišljavanjem primjerenih situacija učenja, te promatranjem i podržavanjem prirodnih smjerova razvoja njihovih aktivnosti, djeci na indirektan način omogućujemo (su)autorstvo nad procesom vlastitog učenja, što je svakako poželjno i pedagoški opravdano.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)