Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 584759

Kriteriji kvalitete u situacijama učenja


Slunjski, Edita
Kriteriji kvalitete u situacijama učenja // Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 64 (2011), 4-7 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 584759 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kriteriji kvalitete u situacijama učenja
(Quality criteria in learning situations)

Autori
Slunjski, Edita

Izvornik
Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima (1331-1948) 64 (2011); 4-7

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Oblikovanje situacija učenja; aktivnosti djece; indirektna podrška odgajatelja
(creating learning situations; children's activities; indirect preschool teacher support)

Sažetak
Organizaciju uvjeta za aktivnosti djece valja temeljiti na suvremenim pedagoškim idejama i znanstvenim spoznajama. Među ostalim, to podrazumijeva i uvažavanje prirode učenja djece, koja je aktivna, istraživačka i otkrivačka, kao i činjenice da su djeca socijalna bića koja od najranije dobi stupaju u svrhovite socijalne interakcije sa svojim socijalnim okruženjem. Prevedene na oblikovanje odgojno-obrazovnih aktivnosti u vrtiću, navedene ideje znače organiziranje uvjeta u kojima djeca imaju što činiti (aktivno sudjelovati, istraživati, otkrivati) i u kojima to mogu činiti s drugima (drugom djecom, odraslima). Vidljivo je kako se naglasak stavlja na stvaranje uvjeta za aktivnosti djece, tj. oblikovanje situacije učenja, a ne na striktno planiranje i izravno upravljanje tim aktivnostima. Naime, učenje je dinamičan i nepredvidiv proces kojeg ne možemo u potpunosti predvidjeti ni kontrolirati, nego uspostaviti pedagoške uvjete koji djeci omogućuju da sami generiraju za njih značajno i smisleno znanje, u skladu sa svojim individualnim potrebama i mogućnostima. Osmišljavanjem primjerenih situacija učenja, te promatranjem i podržavanjem prirodnih smjerova razvoja njihovih aktivnosti, djeci na indirektan način omogućujemo (su)autorstvo nad procesom vlastitog učenja, što je svakako poželjno i pedagoški opravdano.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Edita Slunjski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Slunjski, Edita
Kriteriji kvalitete u situacijama učenja // Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 64 (2011), 4-7 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Slunjski, E. (2011) Kriteriji kvalitete u situacijama učenja. Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 64, 4-7.
@article{article, author = {Slunjski, Edita}, year = {2011}, pages = {4-7}, keywords = {Oblikovanje situacija u\v{c}enja, aktivnosti djece, indirektna podr\v{s}ka odgajatelja}, journal = {Dijete, vrti\'{c}, obitelj : \v{c}asopis za odgoj i naobrazbu pred\v{s}kolske djece namijenjen stru\v{c}njacima i roditeljima}, volume = {64}, issn = {1331-1948}, title = {Kriteriji kvalitete u situacijama u\v{c}enja}, keyword = {Oblikovanje situacija u\v{c}enja, aktivnosti djece, indirektna podr\v{s}ka odgajatelja} }
@article{article, author = {Slunjski, Edita}, year = {2011}, pages = {4-7}, keywords = {creating learning situations, children's activities, indirect preschool teacher support}, journal = {Dijete, vrti\'{c}, obitelj : \v{c}asopis za odgoj i naobrazbu pred\v{s}kolske djece namijenjen stru\v{c}njacima i roditeljima}, volume = {64}, issn = {1331-1948}, title = {Quality criteria in learning situations}, keyword = {creating learning situations, children's activities, indirect preschool teacher support} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font