Pregled bibliografske jedinice broj: 584152
Potrebe studenata s invaliditetom Filozofskoga fakulteta u Zagrebu za prilagođenim knjižničnim uslugama
Potrebe studenata s invaliditetom Filozofskoga fakulteta u Zagrebu za prilagođenim knjižničnim uslugama // Knjižnice: kamo i kako dalje? : pohrana i zaštita knjižnične građe : profesija "knjižničar" : usluge i korisnici : zbornik radova / 12. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica, Opatija, 11.-14. svibnja 2013. / uredile Alisa Martek i Elizabeta Rybak Budić (ur.).
Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2013. str. 239-250 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 584152 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potrebe studenata s invaliditetom Filozofskoga fakulteta u Zagrebu za prilagođenim knjižničnim uslugama
(The needs of the students with disabilities of the Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb for adjusted library services)
Autori
Pikić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Knjižnice: kamo i kako dalje? : pohrana i zaštita knjižnične građe : profesija "knjižničar" : usluge i korisnici : zbornik radova / 12. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica, Opatija, 11.-14. svibnja 2013.
/ Uredile Alisa Martek i Elizabeta Rybak Budić - Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2013, 239-250
ISBN
9789536001897
Skup
Skup "12. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica"
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 11.05.2011. - 14.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
studenti s invaliditetom ; knjižnične usluge ; visokoškolske knjižnice ; fokus grupa
(students with disabilities ; library services ; higher education libraries ; focus group)
Sažetak
Visokoškolske knjižnice, kao i sve ostale vrste knjižnica, moraju osigurati jednake uvjete za pristup građi i uslugama svim svojim korisnicima bez obzira na njihov zdravstveni ili neki drugi status. U ovom radu će se iznijeti rezultati istraživanja provedenog krajem 2009. godine na studentima s invaliditetom, korisnicima Knjižnice Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Ciljevi istraživanja su bili razumjeti poteškoće s kojima se studenti s invaliditetom susreću kada koriste knjižnicu i definirati konkretne prijedloge za poboljšanje kvalitete knjižničnih usluga od strane samih korisnika. U istraživanju se koristila kvalitativna metoda istraživanja – fokus grupa. Održale su se dvije fokus grupe u prostoru Knjižnice sa slijepim i slabovidnim studentima te studentima u invalidskim kolicima. Rezultati su pokazali da su studenti u kolicima prijavili manji broj problema, dok su više poteškoća imali slijepi i slabovidni studenti: otežano kretanje ispred i u Knjižnici, nepostojanje njima prilagođenih računala te činjenica da je gotovo sva literatura u, njima neprimjerenom, tiskanom formatu. Stoga su predloženi sljedeći elementi specijalizirane usluge za studente s invaliditetom: godišnje vodstvo za slijepe i slabovidne osobe s peripatologom i knjižničarom/kom, letak ili mrežna stranica za studente s invaliditetom, kontakt osoba, međuknjižnična posudba za studente s invaliditetom, računalo za slijepe i slabovidne s dodatnom opremom te služba za digitalizaciju građe za slijepe i slabovidne i ostala potrebna oprema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti