Pregled bibliografske jedinice broj: 583737
Mediji i glazbala školskog instrumentarija u nastavi glazbene kulture
Mediji i glazbala školskog instrumentarija u nastavi glazbene kulture, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 583737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mediji i glazbala školskog instrumentarija u nastavi glazbene kulture
(Media and Musical Instruments in Music Classroom)
Autori
Grubešić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
14.06
Godina
2012
Stranica
47
Mentor
Bognar, Ladislav
Neposredni voditelj
Svalina, Vesna
Ključne riječi
mediji; glazbala školskog instrumentarija; sviranje; nastava glazbene kulture
(media; musical instruments; playing music; music teaching)
Sažetak
Mediji su nosioci informacija u didaktičkim funkcionalnim vezama. Audiovizualni, vizualni, tekstualni, simulacije, internet i multimedija predstavljaju vrste medija bez kojih je nastava nezamisliva. Sviranje se kao nastavno područje u okviru nastave glazbene kulture u Hrvatskoj pojavilo 1958. godine. Sviranjem se kod učenika poboljšava osjećaj za ritam, tempo, dinamiku, kod učenika se razvija osjećaj za lijepo i povećava se njihova želja za sviranjem i izvan nastave. Učenici najčešće sviraju na dječjem školskom instrumentariju koji se sastoji od udaraljki i to melodijskih ( metalofon, ksilofon) i ritamskih (zvečke, praporci, kastanjete, mali bubanj, def, triangl, činele). Većina škola nije opremljena drugim glazbenim instrumentima. U istraživanju su sudjelovali učenici tri druga razreda, ukupno 58 učenika OŠ Jagode Truhelke u Osijeku. Za prikupljanje podataka koristili smo postupke anketiranja i intervjuiranja. Svrha diplomskog rada bila je dokazati da se upotrebom različitih medija i sviranjem može poboljšati nastava glazbene kulture. Učenici koji su pristupili ispitivanju pokazali su da vole nastavu glazbene kulture, vole svirati i pjevati te su pokazali da poznaju i koriste audiovizualne, vizualne i multimedije. Sve to vodi prema kvalitetnoj i uspješnoj nastavi. Učenici najmanje poznaju tekstualne medije. Inače škole su većinom slabo opremljene kvalitetnim školskim instrumentarijem, a problem predstavlja i ne posjedovanje računala, LCD projektora, nemogućnost pristupa internetu itd. Rješavanjem takvih problema zasigurno ćemo doći do uspješnije glazbene nastave u kojoj će učenici biti još zadovoljniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek