Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 583406

Što motivira buduće učiteljice? Provjera modela odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu


Pavin Ivanec, Tea; Jugović, Ivana; Marušić, Iris
Što motivira buduće učiteljice? Provjera modela odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 583406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što motivira buduće učiteljice? Provjera modela odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu
(What motivates prospective teachers? Testing the FIT-Choice (Factors Influencing Teaching Choice) model in the Croatian educational context)

Autori
Pavin Ivanec, Tea ; Jugović, Ivana ; Marušić, Iris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012

ISBN
978-953-7237-34-9

Skup
XVIII. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
odabir učiteljske profesije; motivacija; validacija upitnika; zadovoljstvo odabirom profesije
(choice of teaching career; motivation; scale validation; satisfaction with the career choice)

Sažetak
Području istraživanja motivacije za učiteljsku profesiju često je nedostajalo jasne teorijske konceptualizacije. Oslanjajući se na teoriju očekivanja i vrijednosti (Eccles, 2005), Richardson i Watt (2006) su razvili teorijski model odabira učiteljske profesije. Ključni elementi modela su percepcija vlastitih sposobnosti za poučavanje, intrinzična i utilitarna motivacija, prošla iskustva s učenjem i poučavanjem, percepcija zahtjevnosti, ali i pogodnosti posla, te zadovoljstvo odabirom ove profesije i mogućnost da je netko odabrao učiteljsku profesiju kao „rezervnu“ karijeru. Ciljevi ovog istraživanja bili su provjeriti može li se model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) generalizirati na hrvatski obrazovni kontekst te validirati Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije razvijen na australskom uzorku. Također se željelo istražiti najsnažnije motivacijske faktore u odabiru učiteljske profesije, ispitati razlike u motivaciji između studenata kojima je učiteljski studij bio prvi izbor i onih kojima je to bila rezervna opcija te naposljetku istražiti koji elementi modela najbolje objašnjavaju zadovoljstvo odabirom učiteljske profesije. U istraživanju su sudjelovala 374 studenta/ice prve godine učiteljskih fakulteta s tri hrvatska sveučilišta. Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije sastojao se od 18 subskala. Konfirmatorna faktorska analiza tvrdnji hrvatske verzije Upitnika potvrdila je njegovu konstruktu valjanost nakon ispuštanja 6 tvrdnji koje su imale niske projekcije na željene faktore. Najsnažnijim motivacijskim čimbenicima odabira učiteljske profesije pokazali su se motivacija za rad s djecom i želja za djelovanjem na njihovu budućnost, intrinzična vrijednost poučavanja i mogućnost društvenog doprinosa, dok su osobne vrijednosti poput vremena za obitelj i mobilnosti zanimanja bile manje važne za ovaj profesionalni odabir. Zadovoljstvo odabirom učiteljske profesije najbolje su objasnili društvena utilitarna vrijednost (npr. motivacija za rad s djecom, doprinos društvu), intrinzična vrijednost poučavanja i smatranje učiteljske profesije prvim izborom. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da je model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) primjenjiv za objašnjenje motivacije studenata/ica za odabir učiteljske profesije u hrvatskom društvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavin Ivanec, Tea; Jugović, Ivana; Marušić, Iris
Što motivira buduće učiteljice? Provjera modela odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Pavin Ivanec, T., Jugović, I. & Marušić, I. (2012) Što motivira buduće učiteljice? Provjera modela odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu. U: Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.)XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova.
@article{article, author = {Pavin Ivanec, Tea and Jugovi\'{c}, Ivana and Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2012}, keywords = {odabir u\v{c}iteljske profesije, motivacija, validacija upitnika, zadovoljstvo odabirom profesije}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {\v{S}to motivira budu\'{c}e u\v{c}iteljice? Provjera modela odabira u\v{c}iteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu}, keyword = {odabir u\v{c}iteljske profesije, motivacija, validacija upitnika, zadovoljstvo odabirom profesije}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavin Ivanec, Tea and Jugovi\'{c}, Ivana and Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2012}, keywords = {choice of teaching career, motivation, scale validation, satisfaction with the career choice}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {What motivates prospective teachers? Testing the FIT-Choice (Factors Influencing Teaching Choice) model in the Croatian educational context}, keyword = {choice of teaching career, motivation, scale validation, satisfaction with the career choice}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font